به دنبال تصمیم اوپک برای افزایش سقف تولید خود قیمت نفت در بازار جهانی حدود یک دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر 43 دلار و 21 سنت معامله شد.
کد خبر: ۸۶۱۵۳۴
قیمت نفت در بازار جهانی کاهش یافت

به گزارش بلومبرگ، اوپک تولید روزانه 31.5 میلیون بشکه ای را به عنوان سقف تولید روزانه خود انتخاب کرد، سطحی که به برآورد اخیر اوپک از میزان تولید اعضای این سازمان نزدیک است.

بر اساس برآوردهای رسمی اوپک، این سازمان در ماه اکتبر روزانه 31.4 میلیون بشکه نفت تولید کرد.

پس از این تصمیم قیمت نفت در بازار نیویورک 3.6 درصد کاهش یافت.

تصمیم امروز اوپک مبنی بر افزایش یک و نیم میلیون بشکه ای سقف تولیدش، موجب شد تا قیمت نفت به شدت افت کند

سازمان کشورهای صادر کننده نفت یک سال پیش نیز زمانی که تصمیم گرفت تولید خود را در سطح 30 میلیون بشکه حفظ کند و ادامه تزریق بالای نفت به بازار مواجه با فزونی عرضه را تداوم ببخشد، موجب افت قیمت نفت شد. عربستان، بزرگترین تولید کننده عضو اوپک و معمار سیاست تولیدی این سازمان از آن موقع تاکنون با هرگونه کاهش تولید مخالف بوده، مگر اینکه تولید کنندگان خارج از اوپک نیز در این کاهش تولید مشارکت کنند. اوپک در 18 ماه گذشته بالاتر از سقف تعیین شده 30 میلیون بشکه ای خود تولید داشته است.

قیمت نفت سال گذشته حدود 38 درصد کاهش یافت و پس از رسیدن به رقم 42 دلار و 23 سنت در 24 اوت، که پایین ترین رقم در 6 سال گذشته بود، به سمت پایین ترین قیمت متوسط سالیانه خود در طی یک دهه گذشته حرکت کرد.

بر اساس این گزارش امروز تا پیش از تصمیم اوپک برای افزایش سقف تولید خود قیمت نفت روندی صعودی داشت اما با اعلام تعیین سقف 31.5 میلیون بشکه ای برای تولید اوپک قیمت نفت سبک آمریکا 98 سنت کاهش یافت و به 40 دلار و 10 سنت رسید.

نفت برنت دریای شمال نیز با 63 سنت کاهش قیمت مواجه شد و به 43 دلار و 21 سنت رسید.بر

بر خلاف نفت، قیمت طلا روندی صعودی را آغاز کرد و با افزایش 18 دلاری به 1079 دلار در هر اونس رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها