متخصصان قلب کودکان مرکز فوق تخصصی قلب شهید مدنی تبریز با استفاده از روش غیر جراحی توانستند دریچه قلب نوزاد نارس دو کیلویی را باز کنند.
کد خبر: ۸۶۱۳۲۵
قلب یک نوزاد با روش غیر جراحی در تبریز حیات تازه یافت

فوق تخصص قلب کودکان و فلوشیپ اینترونشن بیماری های مادرزادی قلب و عروق روز چهارشنبه گفت: نوزاد نارسی که با تنگی شدید دریچه ریوی و نارسایی شدید قلبی در مهاباد به دنیا آمده بود پس از انتقال به بیمارستانی در ارومیه به مرکز قلب شهید مدنی تبریز انتقال یافت و تیم جراحی این مرکز توانست با استفاده از روش بالن والوپلاستی و از طریق رگ گردنی سمت چپ دریچه نوزاد را باز کند.

دکتر اکبر مولایی افزود: با توجه به نارسایی شدید قلبی این نوزاد خطر عمل جراحی باز قلب بسیار بالا بود که بنا به تصمیم اساتید قلب کودکان این عمل برای نخستین بار در شمالغرب کشور با موفقیت انجام شد.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد بخش مراقبت های ویژه نوزادان در بیمارستان شهید مدنی تبریز امکان پذیرش مستقیم این بیماران در مرکز و جلوگیری از اتلاف وقت و عوارض بعدی فراهم شود.

به گزارش ایرنا، مرکز قلب شهید مدنی تبریز بزرگ ترین و مجهزترین مرکز درمان بیماری های قلبی و عروقی کشور در منطقه شمال غرب است که هر ساله هزاران مورد عملیات جراحی و مداخله انجام می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها