عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

تجمیع بیمه ها عادلانه نیست

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در واکنش به تجمیع بیمه‌ها، گفت: تجمیع بیمه‌ها در شرایط فعلی درست و عادلانه نیست و بهتر است وزارت بهداشت فکری دیگر برای رفع مشکلاتش بکند.
کد خبر: ۸۶۰۸۵۶
تجمیع بیمه ها عادلانه نیست

دکتر مسعود پزشکیان گفت: تجمیع باید در چارچوب قانون شکل بگیرد و این در شرایطی است که سرانه یکسانی از بیمه‌ شدگان دریافت شود؛ به همین دلیل در حال حاضر تجمیع بیمه‌ ها به ضرر بیمه‌ شدگان خواهد بود.

وی افزود: با وضعیت فعلی، تجمیع، غیرقابل قبول بوده و به همین علت است که تامین اجتماعی و وزارت رفاه امکان تجمیع را ندارند و مخالفت می‌کنند.

پزشکیان در پاسخ به این سئوال که چرا وزارت بهداشت مدتی است بر روی تجمیع بیمه‌ها پافشاری می‌کند در گفتگو با مهر گفت: فکر می‌کنم وزارت بهداشت با مشکلاتی روبروست و به دلیل فرار از یک اقدام، در مورد تجمیع بیمه‌ها پافشاری می‌کند؛ در حالی که مشکل موجود، بیمه‌ها نیستند بلکه روندی است که در آن وزارت بهداشت به چارچوب قانونی عمل نکرده است.

وزیر اسبق بهداشت با تاکید بر اینکه با روند فعلی و اجرای طرح تحول سلامت، مشکلات زیادی بر دوش وزارت بهداشت مانده است، گفت: این وزارتخانه می‌خواهد بگوید مشکل از بیمه‌هاست و آنها هستند که پول و بدهی خود را نمی‌دهند؛ در حالی که بیمه‌ها مشکلی ندارند و قانون برای این وزارتخانه مشخص کرده که یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ۱۰ درصد سهم سلامت از هدفمندی یارانه ها را کجاها هزینه کند که اگر این اتفاق رخ می‌داد، با مشکل مواجه نمی‌شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها