فعالیت معادن شن و ماسه فردا و پس فردا در تهران ممنوع اعلام شد

افزایش آلودگی هوای تهران

مسئولان محیط‌زیست و هواشناسی آذربایجان شرقی از تداوم پایداری‌های جوی و غلظت آلاینده‌ها در کلانشهر تبریز تا اوایل این هفته خبر می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۹۹۵۹

رئیس اداره نظارت و پایش اداره کل محیط‌زیست آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با مهر با تأکید بر این‌که کودکان، سالمندان و افراد بیمار بهتر است از خانه خارج‌ نشده و در معابر سطح شهر تردد نکنند، اظهار کرد: بیشترین میزان ذرات معلق آلاینده مربوط به چهارم آذر با ۱۲۰ میکرو گرم در مترمکعب بود ولی از بعدازظهر دیروز شاهد کاهش میزان و غلظت این آلودگی‌ها بودیم.

رحیم اوغلی درخصوص مهم‌ترین دلایل افزایش آلاینده‌ها در هوای تبریز افزود: هر چند در سال‌های گذشته کارخانه‌ها و واحدهایی مانند نیروگاه تبریز متهم اصلی آلودگی هوای این کلانشهر بودند، اما امسال به دلیل استفاده از گاز به‌عنوان سوخت در چنین واحدهایی، تاکنون شاهد اعلام وضعیت هشدار با آلودگی بالا نبوده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی نیز گفت: با افزایش حجم آلاینده‌ها در هوای مشهد کیفیت هوای روز پنجشنبه گذشته این کلانشهر برای دومین روز متوالی در وضعیت هشدار قرار گرفته است.

حمید صالحی با اشاره به‌شدت آلاینده‌ها در نیمی از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوا در مشهد توصیه کرد: بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و دیگر گروه‌های آسیب‌پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند و یا از حضور در مناطق پررفت‌ و ‌آمد و هسته مرکزی شهر خودداری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها