نگاهی به فیلم در حال اکران «شیفت شب» ساخته نیکی کریمی

زنانه، محترم و کمی دغدغه‌مند

نیکی کریمی: فروش فیلم در سینمای ایران شوخی است

«شیفت شب» در شیفت صبح

نیکی کریمی، کارگردان فیلم در حال اکران «شیفت شب»، فروش فیلم‌ها در سینمای ایران را به شوخی تشبیه کرد و گفت: هرچقدر هم که یک فیلم سینمایی در ایران فروش کند، فقط درصد کمی از بودجه به سرمایه‌گذار برمی‌گردد.
کد خبر: ۸۵۹۴۱۵
«شیفت شب» در شیفت صبح

به گزارش جام‌جم، نشست رسانه‌ای و پرسش و پاسخ فیلم «شیفت شب» صبح روز گذشته با حضور نیکی کریمی، لیلا زارع (بازیگر نقش اول زن) و حبیب اسماعیلی (پخش‌کننده فیلم) و جمعی از اصحاب رسانه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد. نیکی کریمی، کارگردان، نویسنده فیلمنامه، تهیه‌کننده و بازیگر فیلم «شیفت شب»، کارگردانی را هم همچون بازیگری دغدغه خود دانست و گفت: با فیلمسازی قصد مطرح کردن خودم را ندارم، بلکه کارگردانی را هم مثل ادبیات و بازیگری به خاطر وجه روایتگرانه آن دوست دارم. از خواندن یک فیلمنامه خوب و بازی در یک نقش خوب همانقدر لذت می‌برم که از پروسه دو ساله نوشتن فیلمنامه و فیلمسازی.

بازیگر فیلم‌های پری، سارا و دو زن با وجود فروش خوب شیفت شب و استقبال بالای تماشاگران در مدت زمان کمی که فیلم در سینماها اکران شده، وضعیت فروش فیلم‌ها در سینمای ایران را یک شوخی دانست و افزود: هرقدر هم که فیلم‌ها در سینماها فروش کنند، فقط بخشی از هزینه‌ها جبران می‌شود و درصد کمی پول به سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده برمی‌گردد. وقتی 50 درصد از فروش فیلم‌ها متعلق به سینماداران است و تبلیغات و مسائل جانبی هم هزینه‌های بالای خودش را دارد، دیگر چیزی به نام منفعت مالی وجود ندارد. من با پولی که از بازیگری به دست می‌آورم، برای ساخت فیلم‌هایم سرمایه‌گذاری می‌کنم، اما اتفاق مالی خاصی برای فیلم‌هایم نمی‌افتد و این فقط به خاطر عشق و علاقه است که به این کار ادامه می‌دهم.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره نقدهای منفی بر فیلمش هم اظهارنظر کرد و گفت: من 25 سال است که در سینما کار می‌کنم و سرد و گرم چشیده این حرفه‌ام. بنابراین نقدهای منفی برایم مهم نیست؛ البته این روزها خوشحالم، چون نقدهای مثبت فیلم شیفت شب روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

کارگردان شیفت شب در پایان ضمن تاکید بر این نکته که اکران داخلی فیلم و ارتباط آن با مردم ایران بیش از اکران جهانی و حضور در جشنواره‌های خارجی برای او اهمیت دارد، از آزادی چند زندانی بدهکار از طریق عواید فروش فیلم در هفته‌های آینده خبر داد. کریمی همچنین اشاره کرد که به زودی برنامه ویژه‌ای برای نکوداشت نخستین فیلمساز زن سینمای ایران ـ شهلا ریاحی ـ خواهد داشت.

فیلم شیفت شب به کارگردانی نیکی کریمی که این روزها با بازی خود او، لیلا زارع، محمدرضا فروتن، امیر آقایی، امیرحسین آرمان، سحر قریشی و گوهر خیراندیش اکران موفقی را پشت سرمی گذارد، قصه زنی به نام ناهید است که با چنگ و دندان سعی در حل بحران زندگی مشترکشان دارد.

علی رستگار

فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها