نواک جوکوویچ نام خاصی در دنیای تنیس است. مرد صربستانی و شماره یک دنیای تنیس همچنان به عنوان برترین تنیسور دنیا یکه تازی می کند و کسی هم جلودار او نیست.
کد خبر: ۸۵۸۷۶۵
نواک، مردی که همچنان می تازد +گزارش تصویری

به گزارش گروه ورزشی جام جم آنلاین ، ، نواک جوکوویچ، تنیسور صرب و صاحب رتبه شماره یک تنیس مردان با برتری در 2 ست مقابل راجرفدرر سوئیسی برای چهارمین بار متوالی و در مجموع پنجمین بار ،جام ستارگان را فتح کرد.

این تنیسور 28 ساله که ساکن مونت کارلوی فرانسه است موفق شده ۲ سال متوالی بازیکن شماره یک دنیا لقب بگیرد. او همچنین صاحب چندین رکورد مختلف است: جوان‌ترین کسی که به همهٔ نیمه نهایی ۴ گرنداسلم رسیده است و تنها فردی است که که موفق به کسب ۳ عنوان متوالی جام آزاد استرالیا شده است و در طولانی‌ترین فینال یک گرند اسلم(۵ساعت و ۵۳ دقیقه) بازی کرده است. از دیگر رکوردهای وی می‌توان به ۳۱ برد متوالی در مسابقا مسترز، رسیدن به فینال همهٔ مسابقات مسترز اشاره کرد. همچنین وی موفق به قهرمانی در ۹ گرنداسلم شده است. او که در ۲۲ می ۱۹۸۷ در بلگراد، صربستان (یوگوسلاوی سابق)، به دنیا آمده است با اختلاف مرد شماره یک دنیاست و در تمام سال های اخیر تلاش های فدرر، نادال و دیگران برای گرفتن جایگاه او بی فایده بوده است.

نواک در کنار تمام افتخاراتی که در گرند اسلم های بزرگ دنیا دارد یک بار هم مدال آوری در رقابت های المپیک را تجربه کرده است. این اتفاق در المپیک 2008 پکن افتاد و او موفق به کسب مدال برنز رقابت ها شد.

این تنیسور صرب در کنار تنیس به یک حرفه دیگر هم مشغول است؛ مدلینگ. نواک بخش قابل توجهی از درآمد سالیانه خود را از راه مدلینگ به دست می آورد و از این شغل خود هم بسیار راضی است.

در ادامه تصاویری از قهرمانی اخیر نواک در دنیای تنیس را می بینید:

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها