هتلدار قلابی که در شبکه‌های مجازی زنان جوان را به بهانه ازدواج فریب داده و طلا و اموال قیمتی شان را سرقت می‌کرد، در زندان مشهد شناسایی شد.
کد خبر: ۸۵۸۰۶۸
هتلدار قلابی دختران را در لاین شکار می‌کرد

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، چندی پیش زنی جوان با حضور در شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 11 تهران از خواستگار جوانش به اتهام سرقت و کلاهبرداری شکایت کرد.

مالباخته در اظهاراتش گفت: در شبکه لاین با مردی جوان آشنا شدم که خودش را هتلدار معرفی می‌کرد و مدعی بود مدیریت تعدادی از هتل‌های تهران، مشهد و کیش را به عهده دارد و قرار است بزودی دو هتل بین‌المللی دیگر را در کیش و مشهد افتتاح کند. همین گفته‌ها و ادامه ارتباط‌های اینترنتی‌مان باعث شد فریب او را خورده و در دامش گرفتار شوم. یک ماه بعد از آشنایی‌مان او به من ابراز علاقه کرد و مدعی شد قصد ازدواج با من دارد و چند بار مرا به هتل‌هایی که مدعی بود مدیریت آن را به عهده دارد، دعوت کرد. وی اضافه کرد: پس از آن که اعتمادم را جلب کرد، گفت برای این که میزان علاقه‌اش را به من نشان دهد بزودی می‌خواهد آپارتمانی را در شمال غرب تهران به نام من سند بزند و سه میلیارد تومان به عنوان مهریه به حسابم واریز کند. با این حرف‌ها مطمئن شدم او فرد پولدار و سخاوتمندی است. چند روز بعد قولنامه‌ای را به من نشان داد و مدعی شد خانه را به‌نام من خریده و به‌زودی مرا برای انتقال سند به دفترخانه‌ای می‌برد و حتی شماره حساب بانکی‌ام را گرفت و ساعتی بعد مدعی شد که سه میلیارد تومان پول به حسابم واریز کرده و به زودی می‌توانم آن را برداشت کنم. حتی می‌گفت برای روز تولدم می‌خواهد یک خودروی پورشه بخرد. گمان می‌کردم او این همه پول را به حسابم واریز کرده و دیگر تمام سختی‌ها و مشکلات زندگی‌ام پایان یافته است و زندگی جدیدی خواهم داشت. یک هفته مانده به مراسم خواستگاری او سراغم آمد و مدعی شد که کارت‌های ملی و عابر بانکش همراه خودروی او به سرقت رفته و اکنون پیگیر ماجرای این پرونده است. باید امروز 10 میلیون تومان به حسابی واریز کند و نمی‌داند با این وضع پیش آمده چطور می‌تواند آن را تهیه کند. با اعتمادی که به او داشتم قول دادم کمکش کنم.

دختر جوان ادامه داد: با او قرار ملاقات گذاشتم و طلاهایم و مبلغ پنج میلیون تومان را به وی دادم. برای خرید آبمیوه از خودرو پیاده شدم که ناگهان جوان خواستگار پشت فرمان خودروی پرشیای من نشست و در حالی که پول، طلا و کارت‌های بانکی و مدارک هویتی‌ام داخل آن بود به سرعت دور شد و نتوانستم سد راهش شوم. تلفن همراهش هم خاموش بود. به هتلی که مدعی بود مدیر آنجاست رفتم، اما مسئولان آنجا گفتند که مدیر نیست و برای چند مرحله به عنوان مشتری به هتل آمده است. همان جا بود که متوجه کلاهبرداری شدم.

شکار دختران دیگر

همزمان با تشکیل پرونده قضایی و به دستور بازپرس بهروز مهاجری، پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفت. ماموران در ابتدا با کمک شاکی از متهم چهره‌نگاری کردند. او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت تا این که ماموران متوجه شدند او افراد دیگری را نیز در شهرهای دیگر از جمله مشهد و کرمان فریب داده و به شیوه‌ای مشابه از آنها کلاهبرداری کرده و تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

شناسایی در زندان

جستجو برای دستگیری این خواستگار شیاد ادامه داشت تا این که با گذشت چند ماه، هفته گذشته ردپای او دریکی از زندان‌های مشهد به دست آمد.ماموران با تحویل‌گرفتن این متهم به تحقیق از او پرداختند که مشخص شد وی همان متهم فراری بوده که پلیس تهران در تعقیبش است.

متهم در بازجویی‌ها گفت: زنان جوان را در شبکه‌های اجتماعی ازجمله شبکه اجتماعی لاین فریب می‌دادم و وانمود می‌کردم هتلدار هستم و در تهران، مشهد و کیش فعالیت دارم و بزودی قصد احداث هتل‌های بین‌المللی دیگری را دارم. با این ادعاها زنان جوان را به بهانه ازدواج فریب می‌دادم و در فرصتی مناسب پول و طلاهایشان را سرقت می‌کردم. بیشتر اموال سرقتی متعلق به همین شاکی زن تهرانی و زن کرمانی بود که او را نیز به بهانه ازدواج فریب دادم. به او گفته بودم می‌خواهم در کیش هتلی احداث و او را به عنوان مدیر آنجا معرفی کنم.با سرقت طلاهایش که 40 میلیون تومان ارزش داشت، او را در کیش جا گذاشته و متواری شدم و به مشهد آمدم.

متهم پس از اعتراف به جرایمش با قرار قانونی روانه زندان شد و تحقیقات برای شناسایی مالباختگان احتمالی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها