مقامات امنیتی مالی اعلام کردند که کلیه گروگان های هتل رادیسون بلو آزاد شده و تروریست هایی که به این هتل در شهر باماکو پایتخت کشور حمله بودند به قتل رسیده اند.
کد خبر: ۸۵۷۹۶۲
پایان گروگان گیری هتل بین المللی در مالی + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس پرس، روز جمعه 20 نوامبر (29 آبان) دو تروریست با یک اتومبیل با پلاکی دیپلماتیک توانستند از موانع امنیتی عبور کرده و وارد هتل رادیسون بلو در منطقه تجاری شهر باماکو پایتخت مالی شوند.

آنها 140 مسافر و 30 نفر از کارکنان این هتل را که محل اقامت مسافران خارجی است به گروگان گرفتند. در پی این گروگان گیری نیروهای پلیس مالی به همراه نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد و ژاندارم های فرانسوی مستقر در این کشور به هتل حمله کردند.

نیروهای امنیتی پس از ساعت ها درگیری مسلحانه در این هتل که دارای 190 اتاق است موفق شدند کلیه گروگان ها را آزاد کنند. در ادامه درگیری ماموران امنیتی دو تروریست را که عامل این حمله بودند به قتل رساندند.

گزارش ها در مورد تلفات این گروگان گیری متناقض است. تعداد تلفات بین 18 تا 27 نفر گزارش شده است. دهها نفر نیز مجروح شده اند.

هم اکنون نیروهای امنیتی در حال پاکسازی محل و جستجوی تروریست های احتمالی دیگری هستند زیرا در مورد تعداد تروریست ها نیز ابهام وجود دارد. با این حال، در اغلب گزارش ها تعداد آنها دو نفر اعلام شده است.

یک گروه تروریستی وابسته به القاعده به نام مرابطون مسئولیت این حمله و گروگان گیری را به عهده گرفته است. برخی از گروگان های آزاد شده گفته اند که تروریست ها به زبان انگلیسی و با لهجه نیجریایی صحبت می کردند.

به گفته مقامات امنیتی سه گروگان از جمله یک تبعه بلژیک در این گروگان گیری به قتل رسیده اند.

گروه افراط گرای مرابطون که شخصی الجزایری به نام مختار بل مختار رهبری آن را به عهده دارد تهدید کرده است که به حملات خود در کشور مالی ادامه خواهد داد.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها