روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع اطلاعاتی فرانسوی از کشته شدن مغز متفکر حملات پاریس خبر داد. این درحالی است که مسئولان رسمی فرانسه دیروز تاکید کردند که این فرد در بین قربانیان یا دستگیر شدگان عملیات روز چهارشنبه پلیس در پاریس نبوده است.
کد خبر: ۸۵۷۷۴۰
اخبار ضد و نقیض از کشته شدن مغز متفکر حملات پاریس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست به نقل از مسئولان سازمان اطلاعات فرانسه گزارش داد که عبدالحمید اباعود، مغز متفکر حملات پاریس کشته شده است. پیشتر نیروهای پلیس فرانسه از پایان یافتن عملیات امنیتی علیه تروریست‌ها در منطقه سن‌دنی واقع در شمال پاریس که در آغازین ساعات صبح چهارشنبه شروع شده بود، خبر دادند اما خبری مبنی بر کشته شدن یا دستگیری اباعود منتشر نشد.

دادستان کل فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که این تروریست‌ها که قصد داشتند اقدامات تروریستی جدیدی انجام بدهند کشته و دستگیر شدند. در جریان این عملیات هفت تن از تروریست‌ها دستگیر و دو تن دیگر که یکی از آنها زن بود کشته شدند.

دادستان کل فرانسه اعلام کرده هویت این افراد هنوز مشخص نشده است. نیروهای پلیس همچنین به کلیسای سان‌دونی یورش بردند که گفته می‌شد که چند تن از تروریست‌ها در آن پنهان شده بودند.

پاریس طی هفته گذشته شاهد وقوع هفت حمله تروریستی توسط نیروهای داعش بوده که در جریان آن دستکم 130 تن کشته و بیش از 350 تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس تحقیقات نیروهای فرانسوی مغز متفکر این حملات عبدالحمید اباعود که یک مراکشی دارای تابعیت بلژیکی و معروف به ابوعمر سوسی است به شمار می‌آید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها