قطعنامه شورای امنیت :

همه دولتها با داعش مبارزه کنند

چرا واکنش‌ها دربرابرکشتار فرانسوی‌ها بیش از بیروتی‌ها است؟

آیا شما به همه وقایع غم انگیز در جهان به یک اندازه در جهان اهمیت می‌دهید؟ آیا احساسات شما در برابر انفجارها و حملات تروریستی در پاریس همانقدر تحت تاثیر قرارمی گیرد که در مورد بمب گذاری ها در عراق و قتل عام مهاجرین سودانی در مرزهای اسرائیل و مصر .صادقانه بگوییم که نه.
کد خبر: ۸۵۷۵۰۰
چرا واکنش‌ها دربرابرکشتار فرانسوی‌ها بیش از بیروتی‌ها است؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از گاردین ،اعتراضاتی که از سراسر جهان در مورد بمب گذاری در فرانسه به گوش رسید بسیار بیشتر از آن چیزی بود که درمورد حملات در لبنان وعراق اتفاق افتاد. چرا اخبار جهانی حساسیت بیشتری نسبت به کشته شدن تعدادی سفید پوست غربی از خود نشان دادند.

اگر بخواهیم ایده آل فکر کنیم باید همه واکنش ها به قتل وعام در سراسر جهان به یک اندازه باشد . اما این به طبیعت انسان بر می گردد چرا که برخی انسانهای بی عاطفه هیچ توجهی به زندگی دیگران ندارند. از سوی دیگر همواره محدودیتهایی ساده وجود دارد برای توجه، از جمله مواردی همچون حوادث در وطنمان یا مواردی که می توان از آنها چشم پوشی کرد.

بله نگاه رسانه‌ها تغییر کرده است، اما ما و مخاطبان همچنان موافق هستیم که نگاه از بالا به پایین رسانه ها در دادن اطلاعات به خوانندگان و بینندگان طولانی مدت نخواهد بود. ما هستیم که دستور کار آنها را از خیلی وقت پیش تعیین می کنیم . وسعت یک حمله درپاریس بسیارکمترازبمب گذاری‌ها درخاورمیانه است. اما به طور مثال می بینیم که تیراندازی در محوطه دانشگاه نیز بیش ازحد معمول مهم جلوه داده شد بطوریکه درج اخبار تیراندازی به طور مکرر به صفحه اول می رسد. اخبار حوادث بیروت بسیار پوشش داده می شود اما واکنشهای چندانی در میان مردم جهان به دنبال ندارد . این به اندازه ای که شما فکر می کنید نامتعادل نیست. طبیعت اخبارحوادث هم مهم است چراکه ترکیبی از عوامل مختلف درمهم یا معمولی جلوه دادن اخبارنقش دارند.

دراین میان شبکه های اجتماعی بیشترین نقش را در تبدیل اخبار به شایعات درمورد داستانهایی که منتشر می‌شوند دارند . امری که رسانه ها به آن متعهد هستند بسیار مقدس است.اما آنها بیشتر در پی حرفهای پشت پرده ما و با خود فعالیتهای ما هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها