وزیر اطلاعات در جمع علمای استان کردستان:

کشف 10 مجموعه تروریستی در ماه محرم

وزیر اطلاعات، تروریست‌های داعش را دست‌پرورده آمریکا و صهیونیسم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی و با اشراف اطلاعاتی جلوی هر گونه حرکت آنها را گرفته است، به گونه‌ای که در ماه محرم بیش از 10 مجموعه تروریستی را کشف کردیم.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۵
کشف 10 مجموعه تروریستی در ماه محرم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی عصر امروز با حضور در جمع علمای استان کردستان، ضمن تشکر از حضور علمای اهل سنت و اهل تشیع و روحانیون کردستان، اظهار داشت: اسلام دین فطرت است و با فطرت انسان منطبق است و این فطرت، از تندروی و کندروی رنج می‌برد و اسلام، انسان را با برنامه‌هایی که بر اساس این فطرت و به دور از افراط و تفریط است، به حرکت در می‌آورد.

به گفته وزیر اطلاعات، اسلام دین اعتدال است و خداوند، مسلمانان را برای دنیا الگو قرار داده است، به تعبیر دیگر اگر در سایر ادیان افراط و تفریط بوده، اسلام دین وسط قرار داده شده است.

علوی با اشاره به نتایج مضر افراط و تفریط، گفت: زیربنای افراط و تفریط جهل است و جاهل، دچار افراط و تفریط می‌شود. افراط و تفریط در هیچ مسئله‌ای اعم از اقتصاد، اعتقادات، اخلاق و غیره پسندیده نیست. اسلام در امر انفاق هم افراط و تفریط را نمی‌پسندد و حتی در این امر خیر هم اعتدال را توصیه می‌کند.

وی افزود: در امر اعتقادات نیز اسلام، جبر و اختیار را بصورت مطلق رد کرده و مجموعه‌ای از جبر و اختیار را توصیه کرده است. در اخلاق نیز توصیه به اعتدال کرده است.

وزیر اطلاعات گفت: تندروی مذهبی در شیعه و سنی مورد پسند اسلام نیست و توصیه اسلام، به مهربانی و بردباری با عقاید مختلف است. وی وحدت شیعه و سنی را موضوع با سابقه‌ای دیرین دانست که علمای پیشین ما هم به آن توصیه کرده‌اند.

علوی با اشاره به ضرورت حفظ وحدت بین شیعه و سنی و اینکه علمای اسلام همواره بر این مهم یعنی مهربانی و برادری تاکید داشته‌اند، گفت: شیعه و سنی، دشمن دیرینه‌ای داشته‌اند که علمای هر دو فرقه آنها را خوب شناسایی کرده بودند.

وی گفت: اسلام امر به وحدت کرده و نقشه راه را این چنین ترسیم کرده است.

علوی با اشاره به دست‌آوردهای مسئله وحدت شیعه و سنی، گفت: به برکت رهبری امام راحل(ره) و هدایت‌های هوشمندانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) توفیقاتی داشته‌ایم که جایگاه ایران در جهان ممتاز شده و مورد حسرت دشمنان قرار گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: جایگاه والای جمهوری اسلامی ایران قدرت‌های دنیا را مجبور به مذاکره با ایران کرده و آنها نیاز به مذاکره با ایران داشته‌اند و موفقیت‌های هسته‌ای کشور آنها را وا داشت که فناوری هسته‌ای ما را بپذیرند.

علوی اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران و سربازان گمنام امام زمان(عج) را مانع رخنه دشمن برای اقدامات تروریستی دانست.

وی گفت: با وجودی که در کشورهای دیگر همانطور که می‌بینید چه انفجارهایی صورت می‌پذیرد، امنیت بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران موجب ارتقای جایگاه بین‌المللی ما شده است و این در حالی است که تهدید، علیه این نظام جدی است.

وزیر اطلاعات با عنوان اینکه همه شهروندان با هر قومیت و مذهبی که باشند، برای ما عزیز هستند و با اشاره به این که نظام جمهوری اسلامی ایران فرقی بین شهروندان شیعه وسنی قائل نیست، گفت: رفاه و سربلندی همه آحاد مردم در هر قومیت و مذهبی از وظایف نظام اسلامی است. برای نظام فرقی بین شهروندان شیعه و سنی نیست. رفاه و سربلندی را برای همه مردم می‌خواهیم.

وی گفت: دستگاه اطلاعاتی و امنیتی با تروریست‌ها و برهم زنندگان امنیت برخورد می‌کند و برایش فرقی نمی‌کند که از چه مذهبی باشد بلکه هر گروهی که امنیت را به خطر می‌اندازد، دستگاه امنیتی با آن برخورد خواهد کرد.

وی همچنین گفت: هر کس بین شیعه و سنی اختلاف‌افکنی کند، چه سنی باشد چه شیعه، محکوم است. اینها مورد قبول جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیست.

علوی خاطرنشان کرد: به طور جدّی با آن دسته از اختلاف‌افکنان که به مقدسات اهل سنت توهین کرده و مسئولان را به خاطر رفتار اسلامی با برادران اهل سنت ملامت می‌کردند، برخورد کرده و برخورد خواهیم کرد.

وزیر اطلاعات، تروریست‌های داعش را دست‌پرورده آمریکا و صهیونیسم دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران با هوشمندی و با اشراف اطلاعاتی جلوی هر‌گونه حرکت آنها را گرفته است، به گونه‌ای که در ماه محرم بیش از 10 مجموعه تروریستی را کشف کردیم

علوی امنیت را محصول همکاری دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، سپاه، بسیج، ارتش و دستگاه قضا دانست و گفت: این امنیت بی‌بدیل محقق نمی‌شود مگر آنکه مردم پایه باشد.

وزیر اطلاعات در پایان اضافه کرد: بسیاری از توطئه‌های دشمن با همکاری مردم کشف شده است. پس قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی به تنهایی کافی نیست و مردم هستند که به دستگاه‌های اطلاعاتی کمک می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها