با حضور بیش از 300 سخنران داخلی و خارجی

نخستین کنگره بین المللی پیوند اعضا برگزار می شود

نخستین کنگره بین المللی پیوند اعضا حرکت مهمی در راستای تقویت ضعف های پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی است.
کد خبر: ۸۵۶۶۷۷
نخستین کنگره بین المللی پیوند اعضا برگزار می شود

به گزارش جام جم آنلاین ، سرپرست اداره پیوند و بیماری های خاص وزارت بهداشت در گفت و گو با «آستان» گفت: هدف اصلی از برگزاری این کنگره به سامان رسیدن و به روز شدن واحدهای فراهم آوری برای اهدای عضو است. برخی از واحدهای فراهم آوری عضو در بخش آموزش دار مشکلاتی هستند که قرار است در این کنگره برای پیشرفت واحدها به رفع اشکال توسط اساتید خارج از کشور بپردازند.

دکتر کتایون نجفی زاده با بیان این مطلب که رشته های مختلف جراحی که در زمینه پیوند تخصص دارند در این کنگره شرکت کرده اند، افزود: علاوه بر این اساتید جراحان داخلی در زمینه نفرولوژی، گوارش، ایمونولوژی، اطفال، عفونی و... نیز حضور دارند.

دبیر علمی و اجرایی این کنگره اظهار کرد: بیش از 300 سخنران داخلی و خارجی از کشورهای آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، برزیل، ترکیه، پاکستان،بلژیک و... در این کنگره حضور داشته و به تبادل آخرین مطالعات علمی در زمینه پیوند اعضا می پردازند.

دکتر محسن علی اکبریان افزود: همچنین در بخش های دیگر کنگره کارگاه بین المللی «TPM» با حضور 4 مدرس اروپایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان این موضوع که یکی دیگر از اهداف برگزاری این کنگره بین المللی تعلیم دادن تیم هماهنگ کننده پیوند اعضا است، افزود: تیم هایی که در کشور در رضایت گرفتن از خانواده ها و شناسایی مرگ مغزی به عهده آنها است باید زیر نظر این اساتید آموزش های تخصصی تر ببینند.

لازم به ذکر است نخستین کنگره بین المللی پیوند اعضا از 25 تا 29 آبان ماه در هتل پردیسان مشهد برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها