16 ساعت عملیات برای نجات 5 گردشگر

پنج گردشگر که طی سفر به منطقه جنگل‌های المیستان منطقه چلاو آمل مسیر بازگشت را گم کرده بودند، با تلاش امدادگران هلال‌احمر نجات یافتند.
کد خبر: ۸۵۶۲۱۲
16 ساعت عملیات برای نجات 5 گردشگر

به گزارش جام‌ جم آنلاین ، جمشید نیکزاد، رئیس هلال‌احمر شهرستان آمل در این باره گفت: این گروه 35 نفره زن و مرد صبح روز جمعه از تهران و با تور برای تفریح به جنگل‌های المیستان منطقه چلاو آمل بخش امامزاده عبدالله(ع) سفر کرده بودند و می‌خواستند همان شب به تهران بازگردند که دو نفر از آنها راه بازگشت را پیدا نکردند و نتوانستند به همراهان خود ملحق شوند. علاوه بر آن سه نفر دیگر از این گروه زمانی که متوجه غیبت این دو نفر شدند، جستجو در کوهستان را برای پیدا کردن آنها آغاز کردند اما این افراد نیز در میانه راه در مسیر جنگل ناپدید شدند.

وی اضافه کرد: زمانی که همراهان آنها نتوانستند این پنج نفر را پیدا کنند، ساعت 19 جمعه در تماس با سامانه 112 هلال‌احمر این شهر برای نجات پنج گردشگر گمشده کمک خواستند. امدادگران کوهستان همراه امدادگران هلال‌احمر در قالب چندگروه برای یافتن گردشگران گمشده در محل کوهستانی حاضر شدند تا این که با چهار ساعت عملیات توانستند دو نفر از گردشگران را پیدا کنندو آنها را به مکانی امن انتقال دهند.

رئیس هلال‌احمر شهرستان آمل تصریح کرد: تلاش امدادگران برای نجات سه گردشگر دیگر ادامه داشت‌ تا این که توانستند پس از 16 ساعت و 30 دقیقه عملیات سه گردشگر دیگر را در حالی که بی هوش شده بودند، در میان جنگل انبوه پیدا کنند.

سید مرتضی مرتضوی، سخنگوی هلال‌احمر کشور نیز در این باره گفت: در این عملیات نجات پنج گروه از امدادگران فعالیت داشتند و توانستند چهار مرد و یک زن را که در جنگل کوهستانی گم شده بودند، نجات دهند. با توجه به شرایط نامساعد جوی و بارندگی شدید، گردشگری در مناطق جنگلی دارای درختان انبوه کار سختی است و انتظار می‌رود گردشگران برای دور ماندن از خطرات احتمالی نظیر گمشدن در جنگل از مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها