رییس سازمان آموزس فنی و حرفه ای کشور:

از هر 100 فارغ التحصیل، 19 نفر بیکارند

رییس سازمان آموزس فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور بحث بیکاران فارغ التحصیلان است گفت: هم اکنون از هر 100 فارغ التحصیل تقریبا 19 نفر بیکار و در جمعیت بیکاران ما بیش از 30 درصد دارای تحصیلات عالیه هستند و در این راستا طرح توانمندسازی مهارتی را برای دانشجویان در دست است.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۲
از هر 100 فارغ التحصیل، 19 نفر بیکارند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، کوروش پرند در نشست کارآفرینی و رفع محرومیت اظهار کرد: یکی از سیاست های ویژه که می توان در استانها علاوه بر ایجاد کارخانه‌ها و توسعه صنایع ایجاد کرد، توسعه کارهای کوچک و متوسط و مشاغل خرد و خانگی است که با توجه به شرایط کشور، اگر بخواهیم در کوتاه مدت و میان مدت موفقیتی در اشتغال داشته باشیم، نخستین کار، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط است.

وی افزود: نخستین طرحی که سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام آمادگی برای اجرای آن را داشته و مصوبه شورای عالی اشتغال است، توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی برای روستائیان، عشایر، مناطق مرزی و محروم است.

پرند تصریح کرد: این مدل، تجربه بیش از 30 سال سازمان فنی و حرفه‌ای است که آسیب شناسی کامل شده و اساس و روش بر آموزش‌های سیار است.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: این مدل هشت فاز دارد که نخستین فاز نیازسنجی و آخرین فاز ارزشیابی را شامل می شود و فاز نخست یعنی نیازسنجی در کل کشور انجام شده است.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: موضوع دیگر که یکی از مشکلات کشور ماست، فارغ التحصیلان بیکار است و نرخ بالایی را دارند.

پرند افزود: با بنیاد مستضعفان به این نتیجه رسیده ایم که در شهرستان قلعه گنج مستقر شده و فعالیت کنیم و بعد از انعقاد قرارداد در این شهرستان حضور یافته و برنامه های بلند مدتی در حوزه اجرای اقتصاد مقاومتی داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها