وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

40 درصد بیکاران ایران، دانشگاهی هستند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه راهبرد وزارت کار اشتغال بزرگ از طریق بنگاه های کوچک است، گفت: هم اکنون 40درصد از بیکاران کشور دانش آموخته دانشگاهی هستند.
کد خبر: ۸۰۵۵۰۳
40 درصد بیکاران ایران، دانشگاهی هستند

علی ربیعی امروز یکشنبه در حاشیه مراسم چهارمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی مهارت آموزی و اشتغال در جمع خبرنگاران، افزود: با فارغ التحصیلی حدود چهار میلیون دانشجو از دانشگاه های کشور، تعداد فارغ التحصیلان بیکار در آینده افزایش می یابد.

وی با بیان آنکه شورای عالی اشتغال تعادل عرضه و تقاضا را در دستور کار دارد، افزود: از سال 92 شورای عالی اشتغال این موضوع را مدنظر قرار داد تا با مطالعات منظم بتواند عرضه و تقاضا را با هم متناسب کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به کارفرمایان اعلام می کنیم که نیاز خود را اعلام کنند. فراخوان آموزش فارغ التحصیلان را نیز در دستور کار داریم.

وی تأکید کرد: امسال آموزش کارآفرینان را پیگیری خواهیم کرد، راهبرد امسال ما بردن آموزشهای فنی و حرفه ای به روستاها و محله ها است و قصد داریم نوعی مشاغل اجتماعی را با زندگی اقتصادی برای افراد به وجود آوریم، این در حالی است که افزایش بهره وری نیروی کار مورد تأکید ما است و مهارت افزایی بالا به افزایش بهره وری کمک خواهد کرد.

وی برای حل معضل بیکاری خواستار همکاری همه دستگاه ها برای توسعه اشتغال در بنگاه های خرد و متوسط در کشور شد.

ربیعی با اشاره به اینکه بسیاری از مشاغل در حوزه روستایی در حال نابودی هستند و انگیزه ها در این بخش کاهش یافته، گفت: می توانیم با برقراری آموزش های مهارتی در زمینه صنایع دستی، این دانش را حفظ کنیم.

وی افزود: امسال مجلس شورای اسلامی نیز توجه ویژه ای به آموزش های مهارتی کرده و منابعی را برای این منظور مد نظر قرار داده است.

ربیعی با اشاره به آموزش های جوار دانشگاهی، گفت: این آموزش ها به منظور تقویت مهارت دانشگاهیان برای جلوگیری از تورم بیکاری فارغ التحصیلان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های حوزه کار حمایت از کارآفرینانی است که بالفعل کارآفرینی ندارند اما بالقوه کارآفرین هستند.

ربیعی با اشاره به اینکه با تقاضا تأخیری در دانشگاه ها روبرو هستیم، افزود: برای ایجاد اشتغال به سرمایه گذاری متکی نشدیم و توجه به سرمایه های خرد را در دستور کار قرار دادیم، هرچند توانمندسازی کارآفرینان افزایش رفاه اجتماعی است.

وی با بیان آنکه توانستیم بیش از 250 نفر از کارآفرینان را با حمایت صندوق کارآفرینی امید مورد پشتیبانی قرار دادیم، گفت: در حوزه کفش و لباس با تغییر نگرش می توانیم بیش از 500 هزار شغل ایجاد کنیم. از دیگر اقدامات به منظور حمایت از کارآفرینان حمایت از کارفرمایانی است که کمتر از پنج نفر نیروی انسانی دارند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها