دیروز و در جریان هشتمین جلسه دادگاه بابک زنجانی، غلامحسین صادقی‌‌قهاره وکیل شرکت اچ‌کی به اظهارنظر پرداخت و گفت: مطالبات ما از بابک زنجانی در بخش نفت کوره و نفت خام است؛ میزان مطالبات 1/500/737/724 دلار، مطالبات شرکت نفت در بخش میعانات گازی پرداخت شده است؛ بانک مرکزی 2/700/000/000 میلیون یورو به حساب بانک FIIB برای پیمانکاران پرداخت کرده که وی فقط660/000/000 یورو را پرداخت کرده است، تمام دستور پرداخت‌ها قبل از تحریم بانک FIIB بوده است.
کد خبر: ۸۵۵۳۶۲

به گزارش میزان، صادقی همچنین گفت: در گزارش وزارت اطلاعات آمده، بابک زنجانی 53 میلیارد از وجوهی را که گرفته بود برای خرید سهام بانک «پ» به یکی از شرکت‌های خودروسازی می‌دهد و چون این کار انجام نمی‌شود،300 دستگاه سمند و مقادیری چک از این شرکت خودروسازی دریافت می‌کند و عمده لیره‌ها به حساب صرافی سفیر وابسته به رضا ضراب واریز شد. وکیل شرکت اچ‌کی گفت: تمکن مالی که زنجانی ادعای آن را دارد از منابع شرکت نفت و شرکت «ن» و ... است.

وکیل اچ‌کی با بیان این‌که بابک زنجانی پنج شناسنامه با هویت مختلف دارد، گفت: در این پرونده زنجانی حداقل 24 فقره سند و سوئیفت بانکی را جعل کرده است؛ جعل پیام‌های سوئیفتی به مبلغ یک‌ میلیارد و 200 میلیون یورو. او به نقل از «رـ م» مدیر بازاریابی سورینت گفته که متهم نفتی از شناسنامه‌ای با نام «محمدبابک روغنی‌زنجانی» نیز استفاده می‌کرده است. به گفته وی، زنجانی به یکی از کارمندان خود در هلدینگ سورینت کیش ایمیل می‌زند که مبلغ هشت میلیارد و 270 میلیون یورو را به عنوان وام از بانک HSBC در سوابق بانک FIIB ثبت کنید؛ این عملیات در دفتر بانک FIIB در مالزی انجام نمی‌شود و در دفتر شرکت هلدینگ در شهرک غرب تهران انجام می‌شود.

وکیل اچ‌کی گفت: بابک زنجانی مدعی می‌شود یک میلیارد دلار در بانک مرکزی تاجیکستان موجودی دارد؛ در مراجعه نمایندگان بانک مرکزی و دادستانی تهران به تاجیکستان مشخص می‌شود چنین وجهی وجود ندارد.

سیف: ادعای 22میلیارد یورو، دروغ است

در حاشیه این جلسه دادگاه، رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که 22میلیارد یوروی ادعایی موکلتان هم‌اکنون کجاست؟ افزود: این مبلغ به طور قطع در داخل کشور نیست . با این حال، ولی‌الله‌سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی در نشستی خبری در نمایشگاه مطبوعات به ادعای بابک زنجانی مبنی بر دارایی ۲۲میلیارد یورویی او واکنش نشان داد و آن را «دروغ بزرگ» خواند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها