عربستان با ارائه قطعنامه‌ای به کمیته حقوق بشر سازمان ملل، خواستار محکومیت آنچه "دخالت" ایران در سوریه خواند، شد.
کد خبر: ۸۵۵۱۸۱
درخواست عجیب عربستان در باره ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ عربستان پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ارائه کرده که در آن "دخالت" ایران و روسیه در بحران داخلی سوریه محکوم شده است. این پیش‌نویس با اعتراض نمایندگان ایران و سوریه روبه‌رو شده است.

عربستان با همکاری قطر پیش‌نویس این قطعنامه را تهیه کردند و آن را ۱۹ آبان به کمیته حقوق بشر سازمان ملل ارائه دادند. قطعنامه‌ای که از حمایت کشورهای عربی، آمریکا، انگلیس، فرانسه و عمده قدرت‌های غربی برخوردار است.

عربستان و کشورهای عربی مخالف "بشار اسد،" رئیس جمهور سوریه، بارها ایران را متهم به دخالت در اوضاع سوریه و حضور نظامی در خاک این کشور و حتی "اشغالگری" کرده‌اند.

مقامات ایرانی بارها تاکید کردند، نیروهایش در سوریه فقط نقش مستشاری دارند و از سوی دیگر ایران نیز دخالت نظامی دیگر کشورها را در سوریه محکوم کرده است.

نماینده سوریه از پیش‌نویس ارائه شده انتقاد کرد و گفت: عربستان و قطر، حق درس دادن به دیگران در زمینه حقوق بشر را ندارند. هدف از این قطعنامه، سیاسی کردن اوضاع حقوق بشر در سوریه است.

عربستان در حالی چنین ادعای را مطرح می کند که خود با تجاوز به یمن هزاران نفر از مردم بی گناه آن کشور را قتل عام وزیرساخت های یمن را نابود کرده است.

پاسخ دندان شکن خرازی به معاون نخست وزیر اردن

سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه در پاسخ به معاون نخست وزیر اردن گفت: شما در جهان عرب یک ژنرال همچون سردار سلیمانی که بتواند تنفس تروریسم را مختل کند، ندارید.

به گزارش ایرنا، سید محمد صادق خرازی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: 'فروم جهانی سیاست خارجی برلین بود، در نشست بعد از ظهر سخنرانی داشتم. با معاون نخست وزیر اردن دهان به دهان شدم؛ او از ایران و عزیز ملت ایران قاسم سلیمانی بد گفت!!! من هم حسابی از خجالتش در آمدم و گفتم در تمام جهان عرب و جهان اسلام یک ژنرال سلیمانی که بتواند تنفس تروریسم را مختل کند، ندارید. گفتم هنوز شرم بشری حمایت از القاعدة و داعش بر پیشانی شماست.'

در نشست سیاست خارجی برلین که روز گذشته(سه شنبه) برگزار شد، کارشناسانی از آمریکا، ایران، اردن و فرانسه در مورد اوضاع منطقه خاورمیانه بحت و تبادل نظر کردند.

در این میز گرد، خرازی استاندارد دوگانه آمریکا عامل بحران های منطقه معرفی کرد و گفت: ایران در منطقه ای مملو از ناآرامی و تهدیدات امنیتی واقع شده، در حالی که اروپا تنها مسئله ای که از بحران سوریه احساس می کند، موضوع پناهجویان است.

وی ادامه داد: ما می خواهیم در سوریه تمامیت ارضی این کشور از طریق یک راه حل سیاسی حفظ شود.

خرازی اضافه کرد: ما در سوریه یک جنگ داخلی نداریم، بلکه در این کشور جنگ میان تروریست ها و دولت سوریه است. می بینید که در سوریه نمایشگاهی از گروه های تروریستی همچون داعش، جبهه النصره، القاعده وجود دارند.

وی با بیان اینکه مردم سوریه اعم از سنی و شیعه سال ها بود که بدون مشکل با یکدیگر زندگی می کردند، دخالت های خارجی را عامل بروز بحران در این کشور دانست.

خرازی در مورد نشست وین که با حضور ایران برگزار شد، گفت: این گام خوبی است و ما امیدواریم که سازنده باشد.

وی افزود: ایران کاملا آماده گفت وگو است، اما گفت وگوهایی بدون پیش شرط؛ بدون اینکه گفته شود اسد باید برود، چراکه اسد جزئی از بازی است.

ادعای اعزام نیروی زمینی روس به سوریه

وبسایت کریستین تودی از اعزام نیروهای کارآزموده روس به سوریه برای مقابله با عناصر داعش خبر داد.

"کریستین تودی" در گزارشی مدعی شد: دولت روسیه "بی رحم ترین" نیروهای زمینی خود را برای نابودی گروه تروریستی داعش و دیگر دشمنان بشار اسد به سوریه اعزام کرده است.

نیروهای ویژه روسیه به نام "اسپتسناز" نیروهایی که در برنامه های آموزشی مشقت باری شرکت کرده تا مهارت های جنگی لازم را کسب کنند به همراه گردان چتربازان روس برای مبارزه با داعش وارد سوریه شده اند. این نیروها آماده شکار عناصر داعش و دشمنان دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه هستند.

یک منبع نظامی گفت: نیروهای دریایی "ولادیمیر پوتین،" رئیس جمهور روسیه نیز در سوریه حضور دارند تا از پایگاه های هوایی این کشور در مقابل خرابکاری های احتمالی عناصر داعش محافظت کنند.

به نوشته این وبسایت، این نیروهای روس بسیار متخاصم و آموزش دیده هستند. آنها برای نابودی عناصر داعش و شرکت در مأموریت های فوق محرمانه به سوریه اعزام شده اند. نیروهای "اسپتسناز" روس از جمله کارآمدترین گروه ها در جهان هستند. این نیروها در جنگ های جمهوری چچن نیز حضوری مستمر داشته و به نیروهای نظامی روس و شهروندان این کشور کمک بسزایی کرده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها