انفجار هواپیما و خطر بزرگ داعش

جام جم آنلاین: پس از حادثه انفجار هواپیمای روسی در شبه جزیره سینا و برعهده گرفتن مسئولیت آن توسط گروه تروریستی داعش چنین برمی آید که خطر این گروه به فراسوی مرزها و قاره ها رسیده ودیگر محدود به سوریه و عراق نیست.
کد خبر: ۸۵۴۴۲۸
انفجار هواپیما و خطر بزرگ داعش

به نوشته روزنامه 'رای الیوم' تا این لحظه تحقیقات، عوامل این جنایت را مشخص نکرده است، و شاید هم نمی خواهند این اطلاعات فاش شود . داعش نیز با دامن زدن به این ابهامات در بیانیه دیگری که توسط شاخه این گروه در سینا منتشر شد اعلام کرد که بزودی شیوه انفجار این هواپیما را اعلام خواهد کرد.

فرضیه های زیادی در مورد این انفجار در روزنامه وشبکه های اجتماعی منتشر شده است که تشخیص درست از نادرست را دشوار می سازد. یکی از این فرضیات می گوید یکی از نیروهای امنیتی فرودگاه شرم الشیخ بمب را در یکی از چمدانها قرار داده است، فرضیه دیگر می گوید یکی از چمدانها را با چمدان حاوی بمب جابجا کرده اند وفرضیه سوم از بی مبالاتی در بازرسی مسافران سخن می گوید.

یک کارشناس عربی که با سازمان ملل متحد همکاری می کند خطرناک ترین این فرضیه ها را نوشیدن یک مایع مخصوص توسط شخص انتحاری عنوان کرد وگفت پس از پرواز هواپیما وی با بلعیدن یک کپسول موجب تبدیل این مایع به یک ماده منفجره شده است که انفجار آن هواپیما را منهدم کرد. به همین دلیل در فرودگاه های اروپا اجازه بردن مایعات به داخل هواپیما داده نمی شود.

هر چند هیچ شواهدی دال بر صحت این فرضیه ها از سوی منابع امنیتی و علمی وجود ندارد اما اگر این فرضیه ها درست باشد واکنش های شدیدی در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد خواهد کرد زیرا کشف این مواد منفجره توسط دستگاههای کنونی در فرودگاهها امکان پذیر نیست.

تردیدی نیست که داعش بسیاری از شگفتی های ناخوشایند را در آینده رقم می زند که انفجار هواپیمای روسی آخرین ان نخواهد بود، حتی در اختیار داشتن سلاح شیمیایی و استفاده از آن از سوی داعش بعید نیست.

داستان رابطه اوباما و نتانیاهو

داستان رابطه "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا و "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدت هاست که پس از حصول توافق هسته ای ایران، با سوء تفاهم ها و فراز و نشیب هایی روبرو بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: در این گزارش آمده است: دیدار امروز بنیامین نتانیاهو با باراک اوباما در کاخ سفید، نخستین ملاقات آنها پس از حدود یک سال محسوب می شود. هر دوی آنها تصمیم دارند گذشته را نادیده بگیرند و در خصوص راه های افزایش امنیت گفتگو کنند. "اوباما" نخست وزیر رژیم صهیونیستی را مانع پیشرفت و بهبود رابطه با ایران می داند. این در حالی است که "نتانیاهو" رئیس جمهور آمریکا را در برخورد با ایران، بی تجربه قلمداد می کند.

"مارتین ایندیک،" فرستاده ویژه آمریکا در خاورمیانه در این خصوص گفت: نتانیاهو و اوباما عقاید مختلفی دارند و هر کدام فکر می کنند دیگری این عقاید را زیر پا گذاشته است.

به نوشته نیویورک تایمز، اختلافات موجود میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در تاریخ روابط این دو کشور، هم اکنون وارد بدترین مرحله شده است. نتانیاهو به دلیل توافق هسته ای ایران، احساس می کند از جانب اوباما مورد بی حرمتی قرار گرفته است. اوباما نیز از شناخته شدن به عنوان یک مخالف رژیم صهیونیستی هراس دارد.

نیویورک تایمز همچنین نوشت روز امضای توافق هسته ای، برای باراک اوباما، روز جشن و پایکوبی بود. زیرا وی مهم ترین توافق دوران ریاست جمهوری اش را امضا کرده بود.

پیشنهاد مقام اماراتی برای ایجاد ناامنی در ایران

معاون رئیس پلیس دبی در اظهاراتی گستاخانه، از اعراب خواست برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران پول خرج کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ضاحی خلفان تمیم" در صفحه تویتر خود مدعی شد: "ایران پول خرج می کند ولی اعراب خسیس هستند .. از فرزندان بلوچ و اهوازی حمایت گسترده کنید تا نتیجه را ببینید."

"ضاحی خلفان" پیشتر نیز در اظهاراتی درباره فاجعه منا، با نادیده گرفتن حقایق، به تعریف و تمجید از خدمات مقامات سعودی به حجاج پرداخت و تلاش کرد تا حجاج ایرانی را عامل این فاجعه خونین معرفی کند.

واکنش رسانه های مالزی به سفیر شدن افخم

'مرضیه افخم' سفیر جدید ایران در مالزی که هنوز وارد کوالالامپور نشده است، به سر خط اصلی خبرهای رسانه های این کشور جنوب شرق آسیا تبدیل شد.

به گزارش ایرنا، تارنمای 'مالیزیا اینسایدر' امروز با انتشار عکسی از مرضیه افخم در خبری نوشت که وی نخستین زنی است که در دوران پس از انقلاب اسلامی ایران به عنوان سفیر انتخاب می شود.

روزنامه 'سان دیلی' مالزی نیز ضمن پوشش اخبار انتخاب مرضیه افخم به عنوان سفیر جدید ایران در مالزی، با معرفی 'حسن روحانی' به عنوان 'رییس جمهور میانه رو ایران'، نوشت: این دولت ضمن تاکید بر مخالفت با هرگونه تبعیض علیه زنان از وزرای خود خواسته بود از زنان در پست های ارشد استفاده کنند.

'سان دیلی' همچنین نوشت که زنان در ایران می توانند به عنوان نماینده مجلس و عضو کابینه نیز انتخاب شوند.

روزنامه های 'رعیت پست' و 'مالای میل آنلاین' از دیگر رسانه های مالزی بودند که در اخبار امروز خود با معرفی مرضیه افخم به عنوان نخستین سفیر زن در دوران پس از انقلاب اسلامی و به عنوان دیپلمات بلندپایه ایران در مالزی به پوشش این خبر پرداختند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها