جام جم آنلاین: روزنامه روسی نزاویسیمایا در تحلیلی این پرسش را مطرح کرده است که بالاخره کدام کشور موفق می شود، پایتخت داعش را ساقط کند؟
کد خبر: ۸۵۳۶۱۵
چه کسی پایتخت داعش را تسخیر می‌کند؟

به گزارش خبرآنلاین، روزنامه نزاویسیمایا گازتا در تحلیلی بعد از انعکاس گزارشهای رسمی وزارت دفاع روسیه درباره جریان عملیات در سوریه خاطرمی نویسد: تنها بعد از مذاکرات وین که اواخر هفته گذشته برگزار شد، مواضع روسیه و آمریکا تا حدودی هماهنگ شده و طرف آمریکایی بیش از این حل و فصل اوضاع سیاسی سوریه را با استعفای بشار اسد مرتبط نمی کند.

اولگ ادنو کولنکو، نویسنده این مطلب تأکید می کند که رفتار وزارت امور خارجه آمریکا در این رابطه غیر قابل پیش بینی است و ممکن است فردا در این مورد چیز دیگری گفته شود. برای مثال، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اعتراف کرد که اعزام افراد نیروهای عملیاتی ویژه آمریکا به مناطق کردنشین سوریه برای او ناگهانی بود که نویسنده از همین مسئله نتیجه می گیرد که سیاست ایالات متحده مانند همیشه چند لایه دارد.

نویسنده در ادامه می افزاید: همین امر تعجب برانگیز بود که هفته گذشته آمریکایی ها ناگهان به روسیه دوباره پیشنهاد کردند عضو ائتلاف آمریکایی شود. روشن است که سیاست آمریکا در سوریه هنوز تا آخر طراحی نشده است. به عقیده نویسنده، اگر کردها بتوانند شهر رقه را به تصرف خود در آورند، این پیروزی کردها خواهد بود ولی اگر آنجا 50 نفر مستشار نظامی آمریکایی هم حضور داشته باشند، واشنگتن سعی خواهد کرد این واقعیت را بزرگنمایی کرده تا بمباران های بیش از یک ساله بی نتیجه تروریست ها در سوریه و روابط ویژه آمریکا با داعش نادیده گرفته شود.

نویسنده معتقد است که از نظر آمریکایی ها، عملیات رقه شبیه به عملیات سال 1945 در برلین است که روس ها و آمریکایی ها با هم رقابت می کردند که چه کسی زودتر وارد پایتخت آلمان شود. البته آمریکایی ها این بار می خواهند به دست دیگران این کار را بکنند.

اعضای میز انتخابات خانه احزاب مشخص شدند

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب اظهار داشت: اعضای کمیته انتخابات خانه احزاب انتخاب شدند که فرج کمیجانی رئیس کمیته انتخابات، مرتضوی کیاسری، میرباقری و توحیدلو عضو این کمیته به شمار می‌روند.

احمد شریف در گفت‌وگو با فارس افزود: یکی از تصمیمات ما این بود که فراخوانی به احزاب سراسر کشور برای عضویت در میز انتخابات خانه احزاب فرستاده شود.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی خانه احزاب همچنین از نامه‌نگاری به سران 3 قوه برای دیدار خبر داد و گفت:‌ اعضای شورای مرکزی خانه احزاب بنا دارند با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در مورد مسائل پیرامون برجام و سیاست خارجی دیداری داشته باشند.

شریف ضمن گلایه از تعلل شهرداری تهران برای اختصاص ساختمان خانه احزاب خاطرنشان کرد: احزاب و تشکل‌های عضو خانه احزاب برای برگزاری جلسه با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند بنابراین از قالیباف و اعضای شورای شهر می‌خواهیم مساعدت‌های لازم را صورت دهند.

هشدار درباره سرایت وبا از عراق

مدیر صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در عراق گفت که وبا به سوریه، بحرین و کویت هم سرایت کرده و با توجه به آمادگی میلیونها نفر برای سفر زیارتی به عراق امکان دارد یک اپیدمی و همه گیری منطقه ای رخ دهد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم این نوع وبا که می تواند در عرض چند ساعت به مرگ منجر شود ماه سپتامبر در بغداد شیوع پیدا کرد و از آن زمان دست کم 2 هزار و 200 نفر به آن مبتلا شده و دست کم 6 نفر جان خود را از دست داده اند.

تارنمای روزنامه الحیاه نوشت : " پیترهاوکینز" مدیر یونیسف در عراق هشدار داد که این وبا قدرت همه گیری منطقه ای را دارد و با سفر مردم از نقاط مختلف به عراق نیز خطر ابتلا به آن افزایش خواهد یافت.

به نوشته الحیاه درکویت، بحرین و سوریه موارد ابتلا به این بیماری دیده شده است.

ادعای سی بی اس در باره سردار سلیمانی

سی بی اس به نقل از یک تحلیلگر مدعی شد ایران قصد دارد پایگاهی در بلندی های جولان نزدیک مرز تل آویو راه اندازی کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ "مایکل پریگنت،" تحلیلگر خاورمیانه در گفتگو با "سی بی اس" مدعی شد: "سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران مسئول عملیات خارجی این نهاد است. وی هنرهای خود را در عراق و سوریه به نمایش گذاشته است. سردار سلیمانی مسئول حفظ بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در این 4 سال در قدرت است.

وی همچنین ادعا کرد: سپاه قدس از واژه "بیت المقدس" گرفته شده است. نیروهای قدس قصد دارند بیت المقدس را بازپس گیرند. هدف نهایی آنها همین است. ایران برای دستیابی به این هدف قصد دارد پایگاهی در بلندی های جولان نزدیک مرز تل آویو راه اندازی کند.

سی بی اس در ادامه ادعاهای خود نوشت: در ژانویه سال جاری میلادی (دی 93)، یک بالگرد رژیم صهیونیستی گروهی از نیروهای حزب الله را نزدیک بلندی های جولان هدف قرار داد. ماه گذشته نیز سلیمانی شخصا از بلندی های جولان بازدید کرد تا نیروهای سوری و حزب الله را در آنجا مستقر کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها