مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران:

111 هکتار مرتع فیروزکوه رفع تصرف شد

رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه در دولت های نهم و دهم مبارزه با زمین خواری متوقف شده بود، گفت: برخورد با تخلفات زمین خواری از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 400 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۸۵۴۰۶۱
معرفی 200مقام به مراجع قضایی به اتهام زمین خو اری

به گزارش جام جم به نقل از ایرنا، «قباد افشار» در حاشیه جلسه کمیته تخصصی کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری در جمع خبرنگاران به شناسایی 11 هزار مورد تخلف تغییر کاربری اراضی کشاورزی از ابتدای سال جاری تاکنون افزود: این درحالی است که سال گذشته 15 هزار مورد تخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی با بیان اینکه در سال 1392 تنها 10 هزار مورد تخلف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده بود، تاکید کرد: موضوع مبارزه با زمین خواری در دولت های نهم و دهم به دلیل آنکه هیچ پرونده ای مطرح نمی شد، متوقف شده و تنها 30 درصد پرونده های شناسایی شده به مراجع قضایی معرفی می شد.
افشار با بیان اینکه اکنون روند شناسایی پرونده های زمین خواری 60 درصد رشد کرده است و قاطعانه با آنها برخورد می شود، افزود: اکنون شناسایی تخلفات در موضوع زمین خواری رشد 200 درصدی یافته است.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به برخورد قاطعانه با شهرداران، دهیاران و مسئولان متخلف دستگاه های اجرایی در بحث زمین خواری، گفت: تاکنون 200 شهردار، دهیار و مسئول دستگاه اجرایی به جرم تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی به مراجع قضایی معرفی شده اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها