پایگاه رسمی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد

شرکت آمریکایی به جرم نقض تحریم‌های ایران جریمه شد

«دویچه بانک» با دو نهاد آمریکایی در مورد جریمه نقض تحریم های آمریکا علیه کشورهایی چون ایران و سوریه به توافق رسید. یک خبرگزاری غربی گزارش داد مبلغ این توافق پرداخت جریمه ای 200 میلیون دلاری است.
کد خبر: ۸۵۲۸۳۸
جریمه 200 میلیون دلاری بانک آلمانی برای نقض تحریم های آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، این بانک آلمانی توسط اداره خدمات مالی نیویورک (DFS) و خزانه داری فدرال (Fed) به پرداخت جریمه ای بیش از 200 میلیون دلار محکوم شد. این توافق این هفته به طوری رسمی اعلام می شود.

این گزارش با اشاره به اینکه هیچ یک از دو نهاد آمریکایی توضیحی در این باره به خبرگزاری فرانسه ارائه نکردند، افزود: مساله بانک آلمانی کاملا حل و فصل نشده چرا که تحقیقات دیگری از سوی وزارت دادگستری آمریکا در مورد این بانک در جریان است.

اداره خدمات مالی نیویورک که رویکرد سرسختانه اش برای جریمه بانک ها و موسسات مالی خارجی ناقض تحریم های آمریکا شناخته شده است، از ماه ها پیش بر روی روابط تجاری دویچه بانک با کشورهای تحت تحریم اقتصادی آمریکا، تحقیق می کند.

منبع نزدیک به پرونده دویچه بانک به خبرگزاری فرانسه گفت: حجم مبادلاتی که این بانک با اشخاص و موسسه های ایرانی و سوری داشته در مقایسه با سایر بانک های اروپایی پایین بوده است.

همین مساله می تواند تفاوت آشکار مبلغ جریمه بانک آلمانی را در مقایسه با دیگر بانک های اروپایی توضیح دهد؛ بانک 'ب ان پ پاریبا' فرانسه در سال 2014 میلادی به پرداخت هشت میلیارد و 900 میلیون دلار و بانک 'کِرِدی اگریکول' فرانسه نیز در هفته های گذشته به پرداخت 787 میلیون دلار محکوم شد.

بر پایه این گزارش، مذاکره بانک آلمانی با اداره خدمات مالی نیویورک همچنان در مورد مسائل دیگری چون مداخله در نرخ تبادل ارز و پولشویی در روسیه ادامه دارد.

'سوسیته ژنرال' (Société générale)، و 'یونی کردیت' (UniCredit) دیگر نهادهای بانکی و مالی هستند که برای حل و فصل اتهام های مشابهی که علیه آن ها مطرح شده است، در حال مذاکره با وزارت دادگستری آمریکا هستند. انتظار می رود نتیجه مذاکره این نهادها هم در هفته های آینده مشخص شود.

وزارت دادگستری آمریکا و دفتر دادستان منطقه منهتن از سال 2009 میلادی تحقیقات خود را بر روی فعالیت موسسه های مالی مظنون به نقض تحریم های آمریکا علیه برخی کشورها، آغاز کردند.

مجموع جریمه هایی که بانک های بین المللی و به طور عمده اروپایی تاکنون مجبور شدند به آمریکا پرداخت کنند نزدیک به 14 میلیارد دلار اعلام می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها