رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران خبر داد

قطع شبانه درختان باغ 5000 متری در خیابان دروس!

تاکید اعضای شورای شهر تهران بر افزایش آمادگی مقابله با بحران‌های طبیعی

تهران، شهر بی‌دفاع

حاشیه‌های حضور ال‌ نینو در نیم‌کره شمالی و شرایط جوی ناپایدار این روزهای تهران و تبعات دوست‌نداشتنی‌اش برای شهروندان، دیروز به دویست و سومین جلسه علنی شورای شهر هم کشید و به محور تذکرهای پیش از دستور شورا تبدیل شد.
کد خبر: ۸۵۲۷۹۷
تهران، شهر بی‌دفاع

به گزارش جام جم آنلاین ، بر همین اساس نایب‌رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حادثه‌خیز بودن این شهر گفت: آماده‌ بودن هرچه بیشتر تهران در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله سیل، ضروری است.

مرتضی طلایی با بیان این‌که ایران ششمین کشور از 10 کشور نخست بلاخیز جهان به شمار می‌رود، افزود: با وجود این هیچ گونه آمادگی برای مقابله با این بلایا وجود ندارد و اگر حادثه‌ای ناگهانی مانند زلزله را کنار بگذاریم، حتی حوادثی مانند توفان و سیل نیز در مقایسه با کشورهای پیشرفته خسارات فراوان‌تری برجای می‌گذارد. طلایی در ادامه تهران را شایسته عنوان «شهر بی‌دفاع» توصیف کرد و گفت: با هزار دلیل و شاهد می‌توان ادعا کرد پایتخت از پایین‌ترین سطح آمادگی برای مقابله با بحران‌های طبیعی برخوردار است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان این‌که بر مبنای پیش‌بینی‌ها، پدیده جوی «ال نینو» به نیم‌کره شمالی زمین بازگشته است و به احتمال زیاد در آبان و آذر به اوج خواهد رسید، گفت: این پرسش مطرح می‌شود که آیا برنامه مشخصی برای برخورد با آن توسط دستگاه‌های مسئول پیش‌بینی شده است؟

اقبال شاکری دیگر عضو شورا هم ضمن قدردانی از عملکرد سازمان آتش‌نشانی تهران و معاون خدمات شهری شهرداری به دلیل حضور موثر در روزهای بارانی، گفت: متأسفانه در روزهای بارانی تعداد تاکسی‌ها در شهر کمتر می‌شود و این در حالی است که رانندگان تاکسی تمایلی به سوار کردن شهروندان ندارند ضمن این که پلیس راهور نیز چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را دستکاری می‌کند که باعث ترافیک می‌شود.

تصویب دو فوریت کمک شهرداری تهران به مناطق سیل‌زده

دویست و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران یک مصوبه مهم هم داشت و به این ترتیب دو فوریت طرح کمک به مناطق سیل‌زده (ایلام و لرستان) با مشارکت شهرداری تهران و تخصیص ۵ میلیارد تومان برای تأمین تجهیزات در دستور کار اعضا قرار گرفت و تصویب شد.

به گزارش فارس، حبیب کاشانی یکی از اعضای شورای شهر تهران، به‌عنوان یکی از مخالفان این طرح با تأکید بر این که مشخص نیست منابع این طرح از چه بخشی تأمین می‌شود، گفت: هیأت دولت مصوب کرده است 10 میلیارد تومان برای کمک به مردم سیل‌زده استان‌های لرستان و ایلام پرداخت شود و این درحالی است که شورای شهر نیز بنا دارد 5 میلیارد تومان برای حمایت از مردم استان‌های اشاره‌ شده بپردازد که این موضوع جای سؤال‌های بسیاری دارد.

پرویز سروری، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران هم از دیگر مخالفان این طرح بود که ضمن همدردی با مردم سیل‌زده استان‌های ایلام و لرستان، گفت: آیا جای ما برای ارائه خدمات به مردم عزیز این استان‌ها با دولت و وزارت کشور عوض شده و قرار است هر روز ما منابع استان تهران را به دیگر شهرها بدهیم و آن هم برابر با رقم دولت! در این میان محسن پیرهادی، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز ضمن دفاع از این دو فوریت گفت: امروز مشکل در مناطق سیل زده زیاد است به گونه‌ای که حتی یک جرثقیل در این شهر سالم نمانده که بتوانند وسایلی را که موجب بسته شدن راه شده بردارند و این کار برای شهرداری هزینه‌ای نیست و پیشنهاد می‌شود در قالب ارائه تجهیزات خدمات شهری به آنها کمک کنیم.

رونق فروش کودک به دلیل عملکرد ضعیف بهزیستی

مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران دیروز مهمان ویژه شورای شهر بود و طبق روال سه جلسه علنی گذشته و حضورمعاونان شهردار تهران درباره طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی تهران، واقع در منطقه 12 شهرداری تهران (پروژه شهید هرندی) گزارش مبسوطی از اقدامات انجام شده توسط این معاونت را به اعضای شورا ارائه کرد.

اسماعیل دوستی، رئیس کمیته حمل‌ونقل شورای شهر تهران با تأکید بر این که انتظار می‌رود معاونت‌های مختلف شهرداری تهران هر کدام جداگانه گزارش و مطالعات لازم را در خصوص پروژه شهید هرندی آماده کنند، گفت: پیشنهاد می‌شود این موضوع به صورت یک طرح جامع و با به‌کارگیری یک مشاور عالی، پیگیری شود.

فاطمه دانشور، رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز ضمن اشاره به گزارش معاون خدمات شهری شهرداری تهران، درخصوص طرح ارتقای کیفیت زندگی در مرکز تاریخی تهران، واقع در منطقه 12 شهرداری تهران (پروژه شهید هرندی)، گفت: امیدواریم در این سند جامع وظایف و اختیارات دستگاه‌های مختلف مشخص باشد. دانشور با تأکید بر این‌که تا زمانی که دستگاه‌هایی از جمله کمیته امداد و بهزیستی وارد موضوع نشوند، نمی‌توانیم شاهد پیشرفت در پروژه شهید هرندی باشیم، افزود: عملکرد شهرداری تهران برای اجرای این طرح قابل دفاع است، اما در برخی سرفصل‌های طرح ابهاماتی وجود دارد.

دانشور با اشاره به‌کارگیری برخی پیمانکاران از کودکان تأکید کرد: این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد؛ چراکه در آینده با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم بود. رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد سازمان بهزیستی برای واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی، تأکید کرد: این اقدام سازمان بهزیستی و سختگیری این سازمان به رونق فروش کودک در شهر منجر شده است.

دانشور گفت: امیدواریم مداخلات اجتماعی مدیریت شهری در پروژه شهید هرندی، بیش از مداخلات کالبدی باشد.

افزایش ۱۵۰۰ درصدی جریمه قطع درختان

محمدسالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران هم در حاشیه دویست و سومین جلسه شورای شهر از افزایش 1500 درصدی جریمه قطع درختان در مقایسه با سال 85 خبر داد و گفت: این اقدام فقط توسط کمیسیون شهرسازی و معماری انجام شده است اما مساله کاهش تنها مربوط به افزایش 2500 درصدی در گذشته بود که این نگرانی را به وجود آورد که با این افزایش مردم تمایل خود را به کاشت نهال و درخت از دست می‌دهند؛ بنابراین برای تعدیل این جریمه اقدام شد.

مینا مولایی - روزنامه جام جم

برای مطالعه اخبار بیشتر از جام جم آنلاین به اینجا کانال تلگرام این سایت مراجعه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها