در پی بارندگی شدید باران که از شب گذشته در جنوب کرمان آغازشده، سیلاب موجب بروز خسارت به برخی زیرساخت‌ها و بروز مشکلاتی برای مردم شهرستان‌های این منطقه شده است.
کد خبر: ۸۵۲۳۰۳
سیل در کرمان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، هرچند که سامانه بارشی که در غرب کشور طی روزها اخیر موجب بروز سیلاب و آب‌گرفتگی شدید شد به استان کرمان وارد نشد اما موجی ضعیف باران‌زا از دو روز قبل رفته‌رفته استان را در برگرفت و از شب گذشته جنوب استان را هم در برگرفت.

بارش‌هایی که به دلیل فعالیت این جبهه هوایی در جنوب کرمان ایجادشده است سبب بروز سیلاب و خسارت به کشاورزی، راه‌ها و برخی از منازل مردم شده است و هم‌اکنون راه ۵۰ روستا در شهرستان جیرفت نیز قطع‌شده و خساراتی به راه‌های شهرستان فاریاب واردشده است.

هرچند این بارندگی‌ها که همچنان ادامه دارد خسارت جانی به‌جا نگذاشته است اما رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی کرمان، حمیده حبیبی در گفتگو با مهر هشدار داد ادامه فعالیت این سامانه طی روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت و بروز سیلاب و آب‌گرفتگی در جنوب و جنوب غرب استان دور از انتظار نخواهد بود.

وی به مردم این مناطق هشدار جدی داد که از قرار گرفتن در مسیر سیلاب‌های احتمالی به‌صورت جدی خودداری کنند.

ریزش کوه در جاده کرمان به جیرفت

این در حالی است که مدیرکل راه و شهرسازی جنوب کرمان نیز از خسارت به راه‌های این مناطق به دلیل سیلاب خبر داده است.

محمد ساردویی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: تمام راه‌های اصلی منطقه باز است اما برخی راه‌های روستایی آسیب‌دیده‌اند و رفت‌وآمد بااحتیاط در آن‌ها ادامه دارد.

وی از تخریب بخشی از راه روستای زهمکان به موردان در شهرستان فاریاب خبر داد و افزود: راه جیرفت به کرمان نیز به دلیل بارش تگرگ به طول ۲۲ کیلومتر دچار تخریب حاشیه شده است.

همچنین ساردویی از ریزش کوه در همین محور در محدوده منطقه خبر داد.

وی از ادامه فعالیت راهداران برای ترمیم راه‌های دچار خسارت خبر داد.

قطع برق برخی از روستاها

این در حالی است که احمد امینی روش، فرماندار جیرفت در خصوص خسارت‌های این سیلاب افزود: ما هم‌اکنون با قطعی برق برخی از روستاها مواجه هستیم هرچند تلاش برای رفع مشکل ادامه دارد اما بارندگی و سیلاب به دلیل فعال بودن سیستم بارندگی همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: برخی از راه‌های روستایی نیز خسارت‌دیده‌اند و رفت آمد در این راه‌های فرعی به‌سختی انجام می‌شود همچنین در چندین روستا شاهد ورود سیلاب و آب‌گرفتگی منازل مردم هستیم و نیروهای راهداری در حال بازگشایی راه‌ها هستند.

اسکان اضطراری سیل‌زدگان

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان جیرفت نیز از خسارت به مردم و زیرساخت‌های روستاهای جنوب کرمان به دلیل سیلاب خبر داد.

عبدالرضا رشیدی افزود: کار امدادرسانی به مردم از همان ساعت‌های اولیه بروز سیلاب آغازشده است و همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: این بارندگی موجب آب‌گرفتگی شدید برخی از روستاها شده است که در همین راستا گروه‌های امدادی به منطقه اعزام‌شده‌اند و آمادگی لازم برای کمک به سیل‌زدگان وجود دارد.

وی گفت: ۸۲ منزل مسکونی در روستاهای باقرآباد، ده پیش سفلا، کل رود، جبال بارز در نزدیکی جیرفت دچار آب‌گرفتگی شده‌اند.

آب‌گرفتگی منازل مسکونی

وی همچنین از آب‌گرفتگی حداقل ۴۰ منزل مسکونی در جبال بارز خبر داد و افزود: گروه‌های امدادی در محل حادثه حضور دارند.

وی از اسکان اضطراری برخی از سیل‌زدگان خبر داد و گفت: اقلام موردنیاز نیز بین سیل‌زدگان توزیع‌شده است همچنین سرنشینان یک خودرو نیز در سیلاب گرفتارشده بودند که با اقدام به‌موقع هلال‌احمر نجات یافتند.

هم‌اکنون بارندگی در جنوب کرمان و برخی دیگر از مناطق استان ادامه دارد و به گفته مسئولان نیروهای امدادی در آماده‌باش قرار دارند.

از مردم خواسته‌شده است از مسیر سیلاب‌ها دور شوند و در صورت بروز سیلاب مراتب را فوراً به هلال‌احمر اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها