ابتکار مسوولان اجرایی استان گیلان الگویی برای دیگر استان‌ها

آب‌های سرگردان رشت مدیریت می‌شوند

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور، از جان باختن ۹ نفر از هم‌وطنان در سیلاب خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۶۳۹
تعداد جان‌باختگان سیل در کشور به ۹ نفر رسید

به گزارش جام جم آنلاین ، ناصر چرخساز در گفت‌وگو با فارس گفت: از آغاز بارندگی‌ها تاکنون 21 استان کشور دچار سیل و آبگرفتگی شدند که این استانها عبارتند از: آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، همدان، قزوین، گیلان، زنجان، فارس، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، تهران، مرکزی، بوشهر، سمنان، اردبیل، مازندران و قم هستند.

وی با بیان اینکه 71 شهرستان و 144 شهر، روستا و مناطق عشایرنشین دچار سیلاب شده‌اند، افزود: در این مدت، امدادرسانان 12 هزار و 900 حادثه‌دیده امدادرسانی کرده و یک‌هزار نفر را به صورت اضطراری اسکان دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به فوت 9 نفر از هم‌وطنان در سیلاب اخیر گفت: 3 نفر در استان ایلام، 3 نفر در لرستان، 2 نفر در کرمانشاه و شب گذشته نیز یک خانم 45 ساله از اهالی شهرستان خور و بیابانک اصفهان جان خود را از دست دادند.

وی در مورد مرگ این خانم گفت: وی ساکن روستای چاه‌ملک در شهرستان خور و بیابانک بود که متأسفانه پس از آبگرفتگی منزل دچار برق‌گرفتگی شد و جان باخت.

چرخساز با اشاره به اینکه امدادگران 33 نفر را از مرگ و داخل سیلاب نجات داده و به مناطق امن منتقل کردند، گفت: 1400 امدادگر در قالب 330 تیم عملیاتی به همراه 225 خودروی عملیاتی و 110 دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش به امدادرسانی پرداخته و از 900 واحد مسکونی، آب و لجن را تخلیه کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور همچنین از توزیع 190 دستگاه چادر 1700 تخته پتو، 500 تخته موکت، 240 شعله والور، 800 قوطی کنسرو، 8 هزار قرص نان، 3700 بطری آب میان سیل‌زدگان خبر داد و گفت: با انجام چهار ساعت پرواز توسط بالگردهای امداد و نجات 900 کیلوگرم اقلام امدادی میان حادثه‌دیدگان توزیع شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها