لباس 2 هزار و 660 پوندی عروس باکینگهام

بدون شک یک از خانواده هایی که اخبار مربوط به آن در اغلب کشورهای جهان دنبال می شود خانواده سلطنتی انگلیس است. البته دلیل این امر حواشی مختلفی است که اعضای این خاندان بوجود می آورند و اغلب آنها با فسادهای مالی و اخلاقی دست به گریبان هستند.
کد خبر: ۸۵۱۴۵۴
لباس 2 هزار و 660 پوندی عروس باکینگهام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، پس از اضافه شدن «کیت میدلتون» به خانواده سلطنتی انگلیس به عنوان عروس این خانواده، چهره خبر ساز باکینگهام کیت شد و دیگر کمتر رسانه ای اخبار مربوط به فساد اخلاقی هری و یا فساد مالی سایر اعضای خاندان سلطنتی را دنبال می کند.

میزان توجه به کیت به حدی بوده که اخبار مربوط به بارداری و وضع حمل وی تا مدت ها از سوی رسانه ها بویژه رسانه های بریتانیایی دنبال می شد و حتی چندین شبکه تلویزیونی برنامه های ویژه ای را بطور مستقیم در این خصوص پخش می کردند.

یکی از ویژگی هایی که خاندان سلطنتی انگلیس از آن برخوردارند بریزو بپاش و حیف و میل کردن پول های بادآورده ای است که مالیات دهندگان انگلیسی آنها را پرداخت می کنند.

در همین رابطه روز چهارشنبه اغلب رسانه های غربی خبری را منتشر کردند که اختصاص به لباس جدید کیت میدلتون داشت.

رسانه ها از این لباس با عنوان بهترین لباس «دوشس کمبریج» یاد کرده و عنوان داشته اند که هزینه طراحی و دوخت این لباس که پارچه آن از ابریشم بوده دو هزار و 660 پوند شده است.

این پول برای لباس کیت در حالی هزینه شده که این لباس در نگاه اول چنگی به دل نمی زند و شاید از نگاه هموطنان ما یک لباس ساده تصور شود.

گفته می شود کیت میدلتون به دلیل انتخاب نوع لباس هایش با انتقاداتی مواجه بوده و شاید به همین دلیل باشد که این هزینه سنگین را برای لباس خود متحمل شده است.

این وضعیت در حالی است که هزینه بالای ازدواج کیت و فیلیپ هنوز با انتقاداتی در داخل انگلیس مواجه است. لازم به ذکر است برای لباس عروس کیت 450 هزار دلار هزینه شده بود. مراسم عروسی کیت و فلیپ یکی از پرخرج ترین ازدواجهای قرن بیستم بود که هزینه ای بالغ بر 80 میلیون دلار را بر گردن مردم انگلستان گذاشت.

علاوه بر لباس 450 هزار دلاری کیت و دکور گل 800 هزار دلاری، 33 میلیون دلار تنها برای برقراری سیستم امنیتی صرف شد. این ازدواج در سال 2011 که همراه با یک تعطیلی عمومی بود تا 6 میلیارد دلار به اقتصاد انگلستان ضربه زده است که برخی شبکه ها آن را با 50 میلیارد دلار نیز تخمین زده اند.

این وضعیت در حالی است که مراسم ازدواج پدر و مادر فیلیپ یعنی پرنس چارلز و دایانا نیز یکی از پرهزینه ترین ازدواج های تاریخ محسوب می شود.

ازدواج آنها (چارلز و دایانا) در سال 1981 میلادی بیشتر شبیه به یک داستان خیالی بود. این ازدواج سلطنتی با 48 میلیون دلار هزینه، یکی از گرانترین ازدواجهایی است که تاکنون انجام شده است که با محاسبه نرخ تورم حال حاضر، مبلغی بالغ بر 110 میلیون دلار می شود.

لباس دایانا در این ازدواج 6 هزار دلار بود و 14 هفته برای تهیه 27 کیک عروسی زمان صرف شده بود، این در حالی است که نمی توان به حلقه 85 هزار و 700 پوندی دایانا اشاره نکرد.

خاندان سلطنتی انگلستان از منابع مختلف عمومی و خصوصی پول دریافت می‌کند. هزینه سال مالی 2009-2008 خاندان سلطنتی انگلستان بنا بر گزارش هزینه‌های سالانه 41.5 میلیون پوند بوده است. این رقم محل اختلاف است چرا که هزینه‌های امنیتی ارائه‌شده توسط پلیس و ارتش، درآمد مالیاتی دوک‌نشینان کورن‌وال و لنکستر و هزینه‌های دیگر را نیز دربرنمی‌گیرد، که بنا بر تخمین گروه فشار ضد سلطنتی کل هزینه‌های خاندان سلطنتی به علاوه این هزینه‌ها سالانه چیزی معادل 123 تا 184 میلیون پوند است. بنا بر این گزارش، ملکه سالانه 7 میلیون و 900 هزار پوند برای انجام وظایفش در نقش ملکه و نفر اول کشور دریافت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
محسن
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
۰
۰
خیلی كمتر از ... ایرانی است
كریس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
۰
۰
تا اونجایی كه من میدونم اسم شاهزاده ویلیام بود نه فیلیپ ! هر 5 سال یك رفراندم سراسری برای انتحاب سلطنت و جمهوری در بریتانیا برگزار میشه همیشه بالای 85% رای به سلطنت میدن! در ضمن سالانه برای هر شهروند بریتانیا مبلغ 5 پوند مالیات برای ملكه دریافت میشه ! فكر كردی اونا ام مثل شمان؟ اختلاس و دزدی و دروغ ؟! چطور حساب كردی با یك روز تعطیلی بالای 6 یا 50 میلیون پوند خسارت ؟ اینا یك روز برای عروسی سلطنتی تعطیل میشن ما هر سال برا مردن خمینی ! سر تا پاتون دروغه زات اسلام دروغه!
روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
۰
۰
... بابا مردم انگلستان عاشق خانواده سلطنتی هستند در ضمن آیا تا بحال دیده اید در اعتراضات خودبه خانواده سلطنتی توهین كنند ؟
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
۰
۰
كسی انگلیس ... طرفداری یا خراب نمیكنه محض اطلاعات عمومی هست دوست نداشتین نخونین و زحمت یكی دیگه رو به مسخره نگیرید اونهایی كه ادعا میكنین آگاه به اخبار روز هستین اینها همش ادعای توخالی هست و حرف مفته به نظرم

نیازمندی ها