الیزابت دوم، ملکه انگلیس به رغم آشفتگی در خاندان سلطنتی توانست رکورد طولانی ترین دوره سلطنت را در این کشور بشکند.
کد خبر: ۸۲۶۷۷۶
رکوردی که ملکه انگلیس شکست!

الیزابت دوم که تنها با کناره گیری عمویش از سلطنت، توانست تاج و تخت انگلیس را تجربه کند، در روز نهم سپتامبر آینده رکورددار مدت سلطنت در انگلیس می شود این رکورد قبلا در اختیار مادر بزرگش بود که بیش از 63 سال حکومت کرد.

الیزابت 89 ساله یک بار سلطنت را «شغل مادام العمر» توصیف کرده بود البته بعید به نظر می رسد که وی مثل برخی پادشاهان کشورهای اروپایی و البته یکی از پاپ ها بخواهد از سلطنت کناره گیری کند.

به گزارش العالم، با اینکه جهان و البته جامعه انگلیس در دوره فرمانروایی الیزابت دوم تغییر و تحولات بسیاری را از سر گذرانده است اما به نظر می رسد که شخصیت ملکه همچنان آرام و با ثبات باقی مانده است.

به رغم حوادثی که در دهه نود به وقوع پیوست از جمله درگذشت شاهزاده دیانا، که ظاهرا پایه های سلطنت انگلیس را به لرزه انداخت ملکه توانست نظام سلطنتی هزار ساله انگلیس را وارد مرحله جدیدی برای کسب پایگاه مردمی کند.

سایمون لوییس، منشی ارتباطات سابق ملکه در گفتگوی مطبوعاتی گفته بود:«کلید تغییر در پیش بینی حوادث بعدی است... درس های به دست آمده طی بیست یا سی سال گذشته نشان می دهند که دستگاه سلطنتی انگلیس و لو به فاصله اندکی از ملت در حال پیشرفت است».

الیزابت دوم، چهلمین حاکم انگلیس در رأس نهاد سلطنتی در این کشور است؛ نخستین پادشاه ویلیام فاتح بود که پس از پیروزی در جنگ هاستینگز در سال 1066 به تخت نشست.

در طول زمامداری الیزابت دوم، 12 نخست وزیر در انگلیس روی کار آمدند. اولین نخست وزیر وینستون چرچیل بود که در دوره وی بساط امپراتوری انگلیس که از کنیا تا هنگ کنگ امتداد داشت، برچیده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها