دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد

شرط پایان دادن به شعار مرگ بر آمریکا

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امریکا اگر بخواهد شعار مرگ بر امریکا در ایران پایان یابد، باید رفتارهایش را با ما عوض کند زیرا ما در 80 سال گذشته جز کودتا، تحریم، سرکوب و جنگ از آنان ندیده‌ایم.
کد خبر: ۸۵۱۳۴۴
شرط پایان دادن به شعار مرگ بر آمریکا

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محسن رضایی در نشست خبری افزود: مصوبه شورای عالی امنیت ملی درخصوص برجام تصویب مشروط و یک گام از این مسئله بود و ضرورت داشت گام دوم هم برداشته و مشخص شود که این مصوبه مشروط چطور اجرا شود.

وی اضافه کرد: به همین علت مجلس شورای اسلامی به این مسئله وارد شد و اجرای مشروط برجام را تصویب کرد.

رضایی ادامه داد: با انتشار نامه رهبر معظم انقلاب اگر نواقصی در آن دو مصوبه وجود داشت برطرف شد و براین اساس اکنون مصوبات شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی و نامه رهبر معظم انقلاب سه سند کامل و جامع است که برجام طبق آن اجرا و رصد خواهد شد.

وی گفت: براساس این اسناد، مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط می‌توانند بر اجرای برجام نظارت کنند تا مشخص شود که چه اتفاقی خواهد افتاد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، برجام را شامل تهدیدات و فرصت‌ها یا مجموعه‌ای از تهدیدات و فرصت‌ها دانست و افزود: مسئولان باید برنامه ای تنظیم کنند که در چارچوب آن بتوان از فرصت‌ها استفاده و کشور را از تهدیدات آن مصون کرد تا ارزش‌های انقلاب حفظ شود که دولت و مجلس این کار را خواهند کرد.

وی با طرح پرسش‌هایی خطاب به دولتمردان امریکا گفت: به چه علت امریکا علیه دولت ملی ایران کودتا و از سرکوب ملت ایران در 15 خرداد حمایت کرد؟

رضایی افزود: به چه علت دولت امریکا از جنگ هشت ساله ارتش عراق و حزب بعث به‌ویژه شخص یاغی و متجاوز صدام حمایت و در مقابل بمباران شیمیایی علیه ما سکوت کرد؟

وی اضافه کرد: باید مشخص شود به چه علت دولت امریکا سال‌های متمادی کشورمان را تحریم کرد؛ با این اوصاف ما از این دولت جز کودتا، سرکوب، جنگ و تحریم علیه ملت ایران چیزی ندیده‌ایم.

رضایی تاکید کرد: بر این اساس چطور انتظار دارند مردم ایران شعار مرگ بر امریکا را فراموش کنند، آنان باید تغییری بنیادین در رفتارهایشان با ملت ایران نشان دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها