استقلال و پرسپولیس در شرایطی جمعه یک بار دیگر با هم هماورد می شوند که به گواه آنچه تا امروز در عرصه لیگ پانزدهم رقم خورده ، این شهرآورد می تواند متفاوت تر و زیباتر از بازیهای گذشته دو تیم باشد .
کد خبر: ۸۵۰۸۳۷

خوشبختانه و به برکت پخش مستقیم انواع و اقسام بازیهای فوتبال جهان، ذائقه فوتبالدوستان ایرانی نیز متفاوت تر از گذشته شده و دیگر نمی توان هر فوتبالی را به خورد آنان داد تا سرخابی ها نیز با درکی درست از میل و اشتیاق هواداران دو آتشه خود ، به فکر ارایه فوتبالی زیبا و البته پر گل باشند .

باور همگانی نیز امروز بر این است که جمعه شاهد یک شهرآورد زیبا و هیجان‌انگیز خواهند بود و جای خوشحالی است که بر خلاف سال‌های گذشته امسال از کری های معمول این بازی ها هم خبری نبود تا همه به دور از هیجانات کاذب به پیشواز شهرآورد 81 بروند .

اما جدا از این بحث ها ، دو تیم که با پیروزی‌های دلچسب به استقبال این بازی سنتی می روند ، امسال با تغییرات گسترده ای در ترکیب تیمی آغاز گر لیگ بودند که عمده شاخصه قرمز و آبی همانا جوانگرایی بویژه از سوی استقلالی هاست که باعث شده آبی ها با نظم و آرایش بهتری در زمین به عرض اندام پرداخته و عرصه را بر حریفان خود تنگ کنند. پیروزی 3 بر صفر خارج از خانه استقلال بر سپاهان در چند روز قبل ، اوج کار تیم پرویز مظلومی بود تا این مربی سرد و گرم چشیده دیدارهای سنتی برابر رقیب دیرینه، در بازی فردا روی دوندگی و اشتیاق بازیکنان جوان خود برای پیروزی حساب کند . آبی ها که صدر جدول را در اختیار دارند خوب می دانند که شکست احتمالی برابر پرسپولیس می تواند به روند صعودی شان لطمه ای جبران‌ناپذیر وارد کند و برای همین نیز عزم خود را جزم کرده اند تا مقابل پرسپولیس نیز روند رو به جلوی خود را ادامه دهند .

در طرف مقابل البته پرسپولیسی قرار دارد که برغم شروع ضعیف و بدش در لیگ و از دست دادن امتیازهای بسیار ، چند هفته ای که به انسجام تیمی رسیده و ارایه گر بازیهای زیبا و تماشاگر پسندی است . هر چند فوت نابهنگام کاپیتان نوروزی ضربه ای سخت بر پیکر سرخ ها بود ، اما پرسپولیسی ها به سرعت با این مساله کنار آمدند تا با ارایه بازی‌هایی بهتر و کندن خود از انتهای جدول، پیروزی‌های خود را تقدیم کاپیتان فقیدشان کنند.

روی این اصل نیز پیش بینی می شود که نام و یاد هادی نوروزی در روز جمعه به فضای فرهنگی این بازی و جو حاکم بر ورزشگاه آزادی کمک موثری نماید تا در روزی که همگان انتظار یک بازی زیبا و تماشاگر پسند را دارند ، اخلاق نیز نمره قبولی بگیرد.

حجت اله اکبرآبادی

روزنامه نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها