مهسا احمدی عضو سابق تیم‌های ملی ژیمناستیک و ووشو‌ جایزه بهترین بدلکار سال را به‌دست آورد

فرش قرمز هالیوود زیر پای دختر ایرانی

مهسا احمدی، عضو تیم‌های ملی ژیمناستیک و ووشوی ایران حالا بهترین بدلکار سال 2015 است.خبر برای همه ایرانی‌ها خبری مسرت‌بخش بود؛ این‌که مهسا احمدی به‌عنوان اولین بدلکار زن ایرانی موفق به کسب تندیس بهترین بدلکار خارجی در هالیوود شد.
کد خبر: ۸۵۰۲۰۱
فرش قرمز هالیوود زیر پای دختر ایرانی

به گزارش جام جم ورزشی ،مهسا. پیش از این در فیلم Skyfall جیمز باند در بخش بدلکاری توانسته بود جایزه سالانه انجمن بازیگران فیلم آمریکا را از آن خود کند که آن هم در نوع خودش جایزه‌ای ارزشمند بود.

در فهرست بدلکاران آن فیلم که در سایت انجمن بازیگران فیلم آمریکا منتشر شده، نام دو ایرانی به چشم می‌خورد؛ اولی مهسا احمدی و دومی هم ارشا اقدسی.

مهسا احمدی عضو گروه «بدلکاری ۱۳» ایران است، گروهی که ارشا اقدسی، یکی از شاگردان مرحوم پیمان ابدی سرپرست آن است و اعضایش در بسیاری از پروژه‌های سینمایی ایران نقش ایفا کرده‌اند.

فیلم‌هایی نظیر «جرم» به کارگردانی مسعود کیمیایی، «راه آبی ابریشم» به کارگردانی محمدرضا بزرگ‌نیا، «پسر آدم و دختر حوا» ساخته رامبد جوان، «دختر شاه‌پریون» ساخته کامران قدکچیان، «23 روز» به کارگردانی گلستانه، سریال خانگی شهرزاد به کارگردانی حسن فتحی و سریال خانگی عالیجناب به کارگردانی سام غریبانی.

اما اینها همه ماجراجویی‌های دختر ایرانی نیست. مهسا را خیلی‌ها به‌عنوان یک قهرمان ژیمناستیک می‌شناسند.

کسی که 11 سال سابقه فعالیت در رشته ژیمناستیک را دارد و تا 18 سالگی یکی از اعضای تیم ملی ژیمناسیک کشورمان بود.

او پس از آن چند رشته ورزشی دیگر را هم تجربه کرد؛ از کونگ‌فو گرفته تا اسکیت و ووشو. در کنگ‌فو تا شال بند مشکی پیش رفت و در ووشو هم آن‌قدر استعداد داشت که نزدیک به دو سال عضو تیم ملی باشد، اما هیجانی که مهسا به دنبالش بود چیزی فراتر از اینها بود.

به همین خاطر بعد از روی آوردن به پاراگلایدر و پارکور رو به بدلکاری آورد. مهسا با این استعداد تبدیل به اولین و تنها دختر بدلکار ایران شد که جلوی دوربین در پروژه‌های سینمایی حضور پیدا می‌کرد.

او اولین بانوی ایرانی است که پس از انقلاب در ایران عملیات سقوط آزاد انجام داده است. سقوطی از هواپیما در سال 89. او یک‌بار هم در شهریور 91 بر فراز شهر کلاله استان گلستان از هلیکوپتر پرید.

خودش می‌گوید: اولین بار از ارتفاع شش هزار پایی (حدود 2000 متر) پریدم، در هر جای دنیا، پرش از ارتفاع زیر ۱۵۰۰ متر، بیس‌جامپ محسوب می‌شود.

یعنی باید صدها پرش خوب داشته باشید تا بتوانید یک‌بار بیس‌جامپ بپرید. ولی من همان پرش اولم از ارتفاع 2000 متری بود.

یعنی سخت‌ترین کار را انجام داده‌ام، آن هم با کمترین امکانات ایمنی.داستان حضور مهسا در فیلم جیمز باند هم جالب است.

او می‌گوید: درباره شروع فعالیت بدلکاری به صورت اینترنتی با بدلکاران ترکیه در ارتباط بودیم. آنها گفتند برای سریال ترکی به نام دره گرگ‌ها بدلکار می‌خواهند و گروه ما را برای بدلکاری این سریال دعوت کردند.

در این فیلم من بدل یک سرباز آمریکایی بودم، همین شروع همکاری ما با گروه‌های ترکیه شد. تا این‌که در سال 89 بزرگ‌ترین فیلم سینمایی اکشن ترکیه به نام هرج و مرج کلید خورد، باز هم از گروه ما دعوت به همکاری کردند.

در این فیلم ما چند صحنه پررنگ داشتیم. بدلکاری ما در نقش نیروی ویژه پلیس بود، وقتی این فیلم اکران شد و صحنه‌های اکشن فیلم در اینترنت گذاشته شد، مورد استقبال قرار گرفت و از همین طریق آقای گری پاول کوردینیتور کارگردان بخش اکشن فیلم جیمز باند ما را دعوت به کار کرد.

حضور در فیلم جیمز باند و بردن جایزه بهترین بدلکار خارجی سال هالیوود اگرچه افتخارات بزرگی به حساب می‌آیند، اما برای مهسا که هم‌اکنون دانشجوی کارشناسی رشته تربیت ‌بدنی است، بزرگ‌ترین افتخار چیز دیگری است: بزرگ‌ترین افتخارم این است که ایرانی هستم، شعار نمی‌دهم.

می‌توانید در اینترنت ببینید که روسری‌هایی که سرم می‌کنم یا شنل‌هایی که روی دوشم می‌اندازم معمولا نقش پرچم ایران دارد. این پرچم همیشه با من بوده و خواهد بود.

همیشه سعی کرده‌ام به همه ثابت کنم که خانم‌های ایرانی جزو بهترین‌ها هستند. درست است که شرایطی برایشان فراهم نیست تا توانمندی‌هایشان را نشان دهند، اما آدم‌ها همیشه در محدودیت‌ها ستاره می‌شوند. ما خانم‌های زیادی داریم که توانایی‌های زیادی دارند، اما هنوز دیده نشده‌اند.

تمجید استاد

ارشا اقدسی، سرپرست گروه بدلکاری 13 در اینستاگرام خود متن جالبی در مورد مهسا احمدی نوشته که بخش‌هایی از آن را زیر می‌خوانید:‌

راهی که مهسا احمدی برای رسیدن رسیدن به نوک قله موفقیت طی کرد، راه سخت و امکان‌ناپذیری بود که او آن را امکان‌پذیر کرد تا به همه دخترهای سرزمین من که هر کدوم ستاره‌ای هستند ثابت کند شما هم باید بدرخشید.

و چه جالب و زیبا بود لحظه‌ای که دختر بدلکار سرزمین من روی فرش قرمز هالیوود با حفظ نجابت یک خانم ایرانی قدم برمی داشت.‌

من بهتر از هرکسی می‌دانم چقدر سختی کشیدی و بدون هیچ امکاناتی (حتی یک باشگاه ساده) و فقط با اراده و عشقت بلندترین پله زندگی‌ات را قدم برداشتی و حالا از همیشه آمده‌تری که رو به جلو حرکت کنی. بدرخش فرزند ایران

ضمیمه جام بانوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها