استقلال و پرسپولیس به مصاف سپاهان و ملوان می‌روند

جنگ صدرنشینی در اصفهان

در نقش جهان جنگ صدرنشینی شروع می‌شود و در آزادی جدال حیثیتی؛ این حکایت مهم‌ترین دیدارهای هفته دهم و به واقع امروز لیگ برتر است، جایی که استقلال و سپاهان؛ تیم‌های اول و دوم جدول حساس‌ترین بازی هفته را برگزار می‌کنند و هواداران پرسپولیس برابر ملوان انتظار نخستین برد خانگی را می‌کشند.
کد خبر: ۸۴۹۷۵۲
جنگ صدرنشینی در اصفهان

به گزارش جام‌جم ، سوت آغاز هفته دهم لیگ برتر در حالی زده می‌شود که بسیاری بر این عقیده‌اند که در این هفته می‌توان انتظار جابه‌جایی در صدر جدول داشته باشیم، اتفاقی که در هفته‌های گذشته با وجود سه توقف پیاپی استقلال تهران به دلیل ناکامی همزمان دیگر بالانشینان رخ نداد. اما تیم دوم جدول یعنی سپاهان نیز چهار هفته گذشته را بدون پیروزی پشت‌سر گذاشته است، آنها آخرین‌بار در هفته پنجم سایپا را شکست دادند و از این نظر نسبت به استقلال وضع بدتری دارند. با این حال جنگ صدرنشینی با توجه به سابقه تاریخی دیدارهای رودررو، حتی اگر این دو تیم به لحاظ کیفی در روزهای اوج خود نباشند، دیدنی خواهد بود.

دو تیم 65 بار در تاریخ خود برابر هم صف‌آرایی کرده‌اند که سهم سپاهان 26 برد و سهم استقلال 22 پیروزی بوده است. در فصل گذشته در حالی در تهران استقلال یک بر صفر به پیروزی رسید که در اصفهان سپاهان 3 بر یک به برتری دست یافت و شاگردان فرکی که حالا محرم نویدکیا را برای دومین هفته در کنار خود می‌بینند، امیدوارند با شکست دادن رقیب سنتی صدرجدول را از آن خود کنند

استقلال در هفته‌های گذشته با وجود پیروز نشدن صدرنشین ماند، اما شاگردان مظلومی امروز با خطر سقوط به رده چهارم نیز مواجه خواهند بود؛ اگر ببازند و تیم‌های سوم و چهارم نیز کامیاب باشند. آبی‌های پایتخت می‌توانند صدرنشین بمانند اگر مثل چند هفته اول لیگ در اوج باشند و قدر موقعیت‌های گل را بدانند.

جدال حیثیتی در تهران

همان‌طور که استقلال شانس ادامه صدرنشینی و همزمان سقوط به رده چهارم را در این هفته حس می‌کند، پرسپولیس رده یازدهمی هم خطر سقوط به رده سیزدهم را حس می‌کند و هم امیدوار است نتایج چند بازی به‌گونه‌ای رقم بخورد که به رده ششم جدول صعود کند، آرزویی که روی کاغذ امکانپذیر است به شرط آن‌که تیم برانکو پیروز شود و تراکتورسازی، پدیده و گسترش فولاد هم ببازند!

پرسپولیسی‌ها که هفته گذشته بازی قابل قبولی توام با برد برابر سیاه‌جامگان را پشت‌سر گذاشتند، در دیدار با ملوان به‌دنبال اولین برد خانگی هستند. پیروز نشدن در بازی‌های خانگی برای پرسپولیس به کابوس تبدیل شده و تصور تلخ برنده‌نشدن در این بازی خانگی برای هواداران این تیم غیرقابل تحمل است. هر چند دیدارهای این هفته می‌تواند تحت‌تاثیر جدال سنتی استقلال و پرسپولیس در هفته آینده باشد، اما پرسپولیس در این فصل آن‌قدر بد نتیجه گرفته که هر بازی و هر برد آن می‌تواند یک قدم در جهت جلب‌نظر هوادارانش باشد. بنابراین برانکو و تیمش به‌راحتی از کنار این سه امتیاز نخواهند گذشت هر چند ملوان امسال و حتی در روزهای بد خود به‌راحتی به هیچ تیم باج نداده و در جدول هم سه پله بالاتر از پرسپولیس قرار دارد.

برنامه هفته دهم لیگ برتر:

دوشنبه ـ 4 آبان‌ماه

سپاهان ـ استقلال (ساعت 15)، ورزشگاه فولادشهر، داور: شاهین حاج‌بابایی

استقلال خوزستان ـ استقلال اهواز (17)، ورزشگاه غدیر، داور: محمدحسین زاهدی‌فر

پرسپولیس ـ ملوان(17 و 45 دقیقه)، ورزشگاه آزادی، داور: بیژن حیدری

سه‌شنبه ـ 5 آبان ماه

پدیده مشهد ـ نفت تهران(15)، ورزشگاه ثامن، داور: احمد صالحی

سایپا ـ صبای قم (15 و 30 دقیقه)، ورزشگاه دستگردی، داور: مهدی مرجانزاده

راه‌آهن ـ گسترش فولاد (15 و 30 دقیقه)، ورزشگاه شهدا، داور: رضا عادل

تراکتورسازی تبریز ـ ذوب‌آهن (15 و 30 دقیقه)، ورزشگاه یادگار امام(ره)، داور: حسین زرگر

فولاد خوزستان ـ سیاه‌جامگان (17)، ورزشگاه غدیر، داور: حسن اکرمی

امید توفیقی

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها