چپ دست

کارگردان: آنتونی فوکوآ بازیگران: جیک جیلنهال، راشل مک آدامز و فارست ویتاکر
کد خبر: ۸۴۹۴۹۵
چپ دست

پرستوها در بازگشت از کوچ به جایگاه آشیانه قبلی برمی‌گردند! داستان پرستویی در اوج پرواز، زوجی عاشق، آشیانه‌ای امن و لذت زندگی ... گره افکنی، توفان و مرگ، لانه‌ای که از هم می‌پاشد و کوچ، کوچ از خود، پرواز و باز اوج.

فوکوآ را با فیلم‌هایی چون اشک‌های خورشید، شاه آرتور، روز تمرین و ساخته ماقبلش یعنی اکولایزر می‌شناسیم و حالا کمی متفاوت‌تر او را در یک درام ورزشی خوش‌ساخت می‌بینیم. اما برجسته‌ترین نکته فیلم بحث بازیگری آن است؛ جیلنهال توانا این بار در نقش یک قهرمان میان‌وزن بوکس (البته باید گفت در نقش یک از هم گسیخته بهتر است تا یک قهرمان مشتزنی) و فارست ویتاکر که مثل همیشه نقش را از آن خود می‌کند، در نقش مرشدی که با یک چشم گریه می‌کند(!) بازی‌های درخشانی از خود ارائه کرده‌اند، ولی مک آدامز که زود کوچ می‌کند و مجالی برای عرضه نمی‌یابد و فیفتی سِنتی که مثل همیشه ترانه‌هایش به بازی‌اش می‌چربد، امتیاز بازیگری فیلم را کاهش می‌دهد.

روایت مشتزنی که مهلک‌ترین ضربات را بیرون رینگ از تقدیر، رفیق، جامعه و حتی فرزند می‌خورد. فیلم ملغمه‌ای است از فیلم‌هایی چون قهرمان، راکی، مرد سیندرلایی و حتی عزیز میلیون دلاری و دیگر فیلم‌های ژانر مشتزنی (زیر مجموعه‌ای از ژانر ورزشی که قوانین خودش را دارد و آن قدر نمونه‌های درخشان داشته که بتوان خود آن را ژانری به حساب آورد) که یکی از گونه‌های پرطرفدار است و فیلم‌های خوبی را می‌توان در آن سراغ گرفت و حالا سوال این است که چپ دست به خوبی فیلم‌های شناخته شده و مطرح همداستان خود است؟ می‌توان در پاسخ گفت: تا حدودی.

جاسوس: خیر افضل

کارگردان: بهارات نالوری

بازیگران: کیت هرینگتون، پیتر فرث و جنیفر اهل

اکشنی درباره مبارزه سازمان اطلاعات و امنیت داخلی بریتانیا با تروریست، طبعا شعاری و همراه با غلو. برای پیدا کردن عامل نفوذی در mi-5 رئیس بخش ترتیبی می‌دهد تا سرکرده خطرناک تروریست بگریزد و کارهای محیرالعقولی کند که در ادامه می‌آید و فیلم را به قیمت معمایی کردن به ورطه تکرار می‌اندازد؛ اما به هر حال طرفداران فیلم‌های جاسوسی اکشن از دیدن آن پشیمان نمی‌شوند. گفتنی است این فیلم با نام mi-5 در آمریکا اکران شد.

بهارات نالوری، کارگردان هندی الاصلی است که از انتهای دهه 90 وارد سینما شد و تا به حال هر چه ساخته در سینمای انگلیس بوده و هنوز نتوانسته نظر تهیه‌کننده آمریکایی را جلب کند! او طی این سال‌ها تعداد کمی (پنج شش اثر) فیلم با فاصله زمانی زیادی از هم ساخته و بیشتر در سریال‌سازی فعال بوده و اتفاقا چند اپیزود از سریال mi-5 را که بین سال‌های 2002 تا 2011 ساخته و پخش شده کارگردانی کرده است و یقینا این سابقه دستمایه‌ای شده برای ساخت فیلمی با همین مضمون.

از مجموع بازیگران فیلم تنها کیت هرینگتون است که از متوسط بالاتر است. او را با نقش‌آفرینی در سریال بازی تاج و تخت در نقش جان اسنو به یاد داریم. هرینگتون بازیگری پر کار است که سال گذشته در فیلم‌هایی چون پمپی، هفتمین پسر، عهد جوانی و (صدا پیشگی در انیمیشن موفق) مربی اژدها دو شرکت داشت و امسال او را در فیلم کمدی ورزشی هفت روز در جهنم در نقش چارلز پول تنیسور نیز خواهیم دید.

میلاد حاتمی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها