معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو خبر داد:

افزایش گاز تحویلی به نیروگاه ها

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو گفت: امسال و همزمان با بهره برداری از فاز های جدید پارس جنوبی تامین پایدار گاز نیرو گاه ها در فصل زمستان تداوم خواهد یافت.
کد خبر: ۸۴۹۱۵۵
افزایش گاز تحویلی به نیروگاه ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، هوشنگ فلاحتیان اظهار داشت: همکاری و تعامل بسیار خوبی میان وزارتخانه های نفت و نیرو برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها وجود دارد و خوشبختانه وضع گازرسانی به نیروگاه های کشور مطلوب است و هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: وضع گازرسانی به نیروگاه های کشور در شرایط خوبی قرار دارد اما به دلیل منع استفاده از سوخت مایع از سوی سازمان محیط زیست و مراجع قضایی امکان استفاده از این سوخت وجود ندارد و با توجه به اینکه در فصل زمستان که شبکه گاز کشور تامین نیاز بخش خانگی را در اولویت قرار می دهد نیازمند همکاری برای تامین کامل سوخت نیروگاه ها هستیم.

معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو با اشاره به استفاده از گازوییل و نفت کوره در نیروگاه ها، گفت: استفاده از سوخت گاز در نیروگاه ها هم از نظر قیمت و هم از لحاظ زیست محیطی به نفع ماست اما با سرد شدن هوا میزان گاز دریافتی به طور طبیعی کاهش پیدا می کند بنابراین با توجه به شرایط در برخی روزها از گازوییل و مازوت در نیروگاه ها استفاده می شود و امید است که امسال با توجه به پیش بینی سازمان مدیریت و برنامه ریزی بحران کشور درباره افزایش سرما بتوانیم برق را در سراسر کشور برای هموطنان تامین کنیم.

فلاحتیان با بیان اینکه همیشه برای تامین سوخت نیروگاه ها میان وزارتخانه های نفت و نیرو تعامل وجود دارد، گفت: قبل از ورود به زمستان برنامه ریزی های لازم صورت می گیرد و پیش بینی می شود چه مقدار گاز، گازوییل و یا نفت کوره برای نیروگاه ها تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پیک مصرف را در فصل تابستان بدون مشکل خاصی پشت سر گذاشتیم؛ ضمن اینکه هم اکنون تولید برق در کشور با همکاری همه متولیان امر به خوبی در حال انجام است.

گفتنی است؛ وزیر نیرو پیشتر اظهار کرده بود: در زمستان امسال شاهد پدیده النینو در جهان خواهیم بود. بسیاری از کارشناسان اعتقاد بر این دارند که با این پدیده شاهد بارندگی شدید و سرما در ایران باشیم، اما قطعی نیست و وظیفه ما این است که برای هر شرائطی خودمان را آماده کنیم.

حمید چیت چیان تاکید کرد: در سال ٨٦ شاهد زمستان سختی بودیم، به طوری که به شرکت های تولید برق و آب منطقه ای هشدار دادیم که در این شرایط آماده باشند بنابراین وزارت نیرو این آمادگی را دارد که در صورت تکرار همین روند در زمستان امسال ارائه خدمات کند و کمبود سوخت در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: برای تامین سوخت نیروگاه ها هماهنگی مناسبی صورت گرفته به طوری که ذخیره سوخت مایع بیش از سال گذشته در همین زمان است و امیدواریم همکاری ها ادامه یابد. به طوری که ظرفیت تولید برق کشور به طرز قابل ملاحظه ای افزایش یافته، بنابراین امکان تامین گاز برای نیروگاه ها بیشتر است.

وزیر نیرو افزود: در فصل زمستان گاز بیشتری در نیروگاه ها استفاده می شود و تحویل گاز به نیروگاه ها کاهش پیدا خواهد کرد که از طریق سوخت مایع ذخیره شده جبران می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها