سیاه‌ترین بازی تاریخ لیگ ایران

جام جم ورزشی : قاعدتا سیاه جامگان با پیراهن سیاه به عنوان پیراهن اول باید به مصاف پرسپولیس برود اما به علت سیاهپوش بودن پرسپولیسی ها آنها از حق خود گذشته و با پیراهن دوم به مصاف پرسپولیس می روند.
کد خبر: ۸۴۸۰۸۵
سیاه‌ترین بازی تاریخ لیگ ایران

به گزارش جام جم ورزشی و به نقل از ورزش سه ، برخی از نمونه تیم هایی که در تاریخ فوتبال ایران سیاه پوشیده یا ترکیب سیاه در البسه خود داشته اند عبارتند از:

1. شاهین و وابستگان شاهین در شهرستان ها البسه ای با نیمه سیاه داشته اند. ابتدا شاهین تهران و سپس تیم های دیگر شاهین در سطح اول فوتبال ایران یعنی شاهین اهواز و شاهین بوشهر با شورت ورزشی سیاه به مصاف حریفان خود رفتند.

2. ابومسلم که مدت ها سیاه و سفیدپوش (راه راه)، بعدها سیاه و قرمز شد و مدت ها هم به تاسی از مصادیق تاریخی و شخصیت تاریخی ابومسلم خراسانی و هواداران سیاه پوشش، رنگ خود را سیاه با رگه های قرمز کرده، رسما سیاه جامگان فوتبال ایران لقب گرفتند.

3. پرسپولیس و استقلال که همه عمر رنگ قرمز ـ سفید و آبی ـ سفید برتن داشتند از میانه دهه 70 به بعد به تاسی از اینترمیلان و آ.ث.میلان پیراهن به رنگ های ترکیبی آبی ـ سیاه و قرمز ـ سیاه ساختند. لباس هایی که در مقاطعی تبدیل به لباس هایی سیاه تر از حد انتظار شده دربرخی از دربی ها میزان رنگ سیاه از آبی یا قرمز 2 تیم بیشتر بود.

4. صبا هم در میانه دهه 80 با شورت سیاه و پیراهن راه راه سفید و سیاه به میدان آمد.

5. استقلال در سال گذشته به دنبال مرگ غلامحسین مظلومی، در دربی کاملا سیاه پوش شد.

6. سیاه جامگان مشهد که از هویت ابومسلم استقبال می کرد، امسال را با رنگ سیاه در لیگ استارت زد.

7. تیم پرسپولیس هم علی القاعده بعد از فوت هادی نوروزی از مدل تازه و رونمایی شده پیراهن خود، تنها سیاه را آزمایش کرد، پیراهنی که تا آخر لیگ با آن به میدان می رود.

8. بازیکنان تیم خونه به خونه بابل هم تا آخر فصل به خاطر هادی نوروزی سیاه می پوشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها