معاون اقتصادی بانک مرکزی با بیان اینکه سیاست اقتصادی جدید دولت تقاضا را افزایش می‌دهد، گفت: جزئیات وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو به زودی اعلام می‌شود.
کد خبر: ۸۴۷۲۶۶
پرداخت وام ۲۵ میلیون تومانی خودرو از ۱۵ آبان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، عبدالناصر همتی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: دولت باید نرخ تسهیلات و سپرده های بانکی را کاهش دهد و مردم را برای خرید و بهبود تولید تشویق کند. دولت اکنون فقط می تواند روی مصرف خصوصی دست بگذارد.

وی با بیان اینکه کاهش سپرده قانونی بانک‌ها موجب افزایش ضریب فزاینده پولی و در نتیجه افزایش نقدینگی می شود، افزود: اگر یک درصد سپرده قانونی کاهش یابد حدود پنج هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور افزوده می شود.

همتی با اشاره به اینکه ممکن است در سیاست جدید اقتصادی دولتی بین یک تا یک و نیم درصد سپرده قانونی بانکها کاهش یابد، افزود: حجم کارت های اعتباری و نقدینگی آن نیز محدود است.

رئیس شورای عالی هماهنگی بانک های دولتی گفت: اکنون ۹ هزار میلیارد تومان کالا در انبارها انباشته شده و میزان نقدینگی ای که در جامعه وارد می شود برای به حرکت درآوردن این میزان انباشت کالاست.

همتی در پاسخ به اینکه این سیاست انبساطی دولت موجب تورم می شود یا خیر؟ افزود: زمانی که ظرفیت اضافی کالا وجود دارد سیاست انبساطی موجب تورم نمی شود و این سیاست در شرایط کنونی کنترل شده است.

وی با اشاره به اینکه در نظریه پردازی ها پایین آمدن سود بانکی موجب افزایش سرمایه گذاری می شود اما در تجربه ثابت شده است این اتفاق نمی افتد، افزود: با اجرای برجام سرمایه های خارجی وارد کشور می شود و ورود این سرمایه ها تورم این سیاست‌ها انبساطی کوتاه مدت دولت را کنترل می کند. شرایط اقتصادی کشور خطیر است و در این شرایط باید به مردم امید داد.

همتی درخصوص زمان اجرای این سیاست در شبکه بانکی گفت: براساس همانگی‌های انجام شده سیاست‌های اعتباری جدید که شامل تسهیلات خرید کالا و خودرو می‌شود از ۱۵ آبان در شبکه بانکی عملیاتی خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
۰
۰
تا وقتی دولت به جای حمایت ازمصرف كننده به فكر حمایت از تولید كننده است به امید خدا نخریدن خودرو پابرجاست. ...
رزمنده دوران دفاع مقدس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۶
۰
۰
مردم گفتند كیفیت خودرو را افزایش وقیمت آن را كاهش تا خریدی صورت گیرد نه اینكه قیمت آن را دوبرابر كنید ومردم را بیشتر گرفتار قرض وقوله كنید خجالت چیز خوبی است ...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها