رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) مازندران از کلاهبرداری یک مجرم زندانی از 10 شهروند این استان به صورت پیامکی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۹۷۵
کلاهبرداری پیامکی از داخل زندان

به گزارش جام جم آنلاین ، سرهنگ حسن محمدنژاد روز شنبه به ایرنا گفت: این مجرم که در یکی از زندان های کشور در حال گذراندن دوران محکومیتش است، با کمک دو همدستش و ارسال پیامک نامعتبر حدود 130 میلیون ریال از این شهروندان کلاهبرداری کرد.

وی افزود: با روشن شدن ابعاد این کلاهبرداری و درخواست از سایر مالباختگان در استان مازندران و حتی اقصی نقاط کشور احتمال افزایش آمار مالباختگان و میزان کلاهبرداری وجود دارد.

رئیس پلیس فتای مازندران گفت : علاوه بر شناسایی مجرم اصلی این کلاهبرداری در یکی از زندان های کشور، دو همدستش که در بیرون از زندان نقشه اش را اجرا می کردند نیز دستگیر و پرونده این متهمان در دست بررسی است.

وی افزود : بزودی پرونده این کلاهبردری پیامکی تکمیل و برای مجازات متهمان به دستگاه قضایی ارسال می شود.

سرهنگ محمدنژاد از دارندگان تلفن همراه در مازندران خواست به پیامک های نامعتبر پاسخ ندهند و هرگونه پیامک مشکوک دریافتی در باره برنده شدن جوایز را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس فتا اطلاع دهند.

بر اساس آمار پلیس مازندران امسال سارقان 20 میلیارد ریال از شهروندان این استان از طریق پیامک و فضای مجازی کلاهبرداری کردند.

آمار پلیس فتای مازندران هم نشان می دهد حدود 80 درصد از پرونده های شکوائیه مطرح شده در این نیرو امسال مربوط به مسائل مالی بود.

افزون بر دو میلیون سیم کارت تلفن همراه اکنون در استان مازندران فعال است.

مازندران حدود سه میلیون و 150 هزار نفر جمعیت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها