صادرات شیرینی و شکلات در ایران همواره مقام اول را در صنایع غذایی کشور داشته و سالانه حدود 600 میلیون دلار ارزآوری دارد.
کد خبر: ۸۴۶۵۳۲
شیرینی و شکلات رتبه اول صادرات در صنایع غذایی

به گزارش جام جم آنلاین دبیر انجمن صنفی شیرینی و شکلات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت بازار شیرینی و شکلات اظهار داشت: مردم استقبال خوبی از شیرینی و شکلات دارند و بازار این کالاها وضعیت مطلوبی دارد.

وی در رابطه با صادرات شیرینی و شکلات به سایر کشورها افزود: صادرات شیرینی و شکلات همواره مقام اول را در صنایع غذایی کشور داشته و سالانه حدود 600 میلیون دلار ارزآوری به همراه دارد.

مغازه ای گفت: آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان و خراسان جزو استان هایی هستند که بهترین شیرینی و شکلات صنعتی را تولید می کنند.

وی عمده مشکل تولیدکنندگان و فعالان این صنف را نبود نقدینگی، سرمایه در گردش و رکود حاکم بر جامعه دانست و گفت: تمام تلاش خود را می کنیم تا از تولیدکنندگان در این زمینه حمایت کنیم.

وی در ادامه در رابطه با واردات شیرینی و شکلات و مشتقاتش افزود: واردات رسمی شیرینی و شکلات به طور ناچیز است و بیشتر مربوط به واردات آدامس است.

مغازه ای دبیر انجمن صنفی شیرینی و شکلات در بخش پایانی صحبت هایش گفت: از مواد اولیه شیرینی، شکلات، انواع تافی کره ای و انواع بیسکویت و ویفر سالانه با توجه به میزان تولید و نیاز سالانه، دانه کاکائو و قهوه وارد می کنیم که در سال گذشته این میزان واردات 20 هزار تن بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها