خبر: گروهی شامل هفت دانشجوی چینی توانسته‌اند یک جایزه برتر بین‌المللی را برای ابداع دستگاهی که از هوا برای پاک کردن دست استفاده می‌کند، به‌دست بیاورند. این روش در نهایت به صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف آب منجر خواهد شد. شاید بقیه مردم جهان از خواندن این خبر تعجب کرده باشند اما برای ما ایرانی‌ها این خبر بسیار عادی و معمولی است زیرا قرن‌هاست ایرانی‌ها دارند از هوا و باد، چیزهای مختلفی می‌گیرند که پاک کردن دست، در مقابلش پشه‌ای است در مقابل پیل...
کد خبر: ۸۴۴۶۴۵
ما ایرانی‌ها و فناوری‌های بادی ـ هوایی

در ادامه به بررسی این فن قدیمی در کشور می‌پردازیم:

مال باد آورده: در این فناوری پیچیده و عجیب، شخصی که تا شش ماه قبل نمی‌توانسته زاپاس پیکان بخرد، ناگهان سوار بر یک خودروی پورشه پانامرا در محل ظاهر می‌شود و خانه‌اش را از زیر پله کنار ساندویچی به پنت‌هاوس خیابان فرشته منتقل می‌کند. همسرش هم از سلفی گرفتن با سبزی آش پاک نشده، به سلفی گرفتن با قناری‌های جزیره قناری می‌رسد. شخص مورد نظر نیز به جای این که در خانه با زیرپیراهنی سوراخ و پیژامه راهدار کش قیطانی بچرخد، با ربدوشامبر و پیپ روی کاناپه لم می‌دهد و کانال‌های تلویزیونش را تا چندهزار تا بالا و پایین می‌کند! دانشمندان هنوز اطلاع دقیقی از نحوه کارکرد این فناوری ندارند اما در این حد توانسته‌اند حدس بزنند که شروع این فرآیند، با پسرخاله یا پسرعمو بودن بعضی‌ها، نسبت مستقیم دارد!

حزب باد: فقط در کشور ماست که از جریان هوا، حزب گرفته می‌شود! بیشتر ایرانی‌ها بدون این که خودشان بدانند، عضو رسمی و پیوسته این ساز و کار حزبی هستند که از جریان هوا گرفته شده .

خوردن باد هوا: در حال حاضر مدت زیادی است که برخی اقشار جامعه، به دلیل بالا بودن هزینه‌های جاری زندگی مثل اجاره خانه و خرج تحصیل و پوشاک و... با خوردن باد هوا زنده هستند. دانشمندان جهان از این فرآیند منحصر به فرد ابراز تعجب کردند و بارها از این افراد درخواست کردند با توضیح فناوری‌ای که از آن استفاده می‌کنند، مشکل تغذیه نسل بشر را حل کنند ولی متاسفانه این افراد در پاسخ این پرسش علمی فقط می‌گویند: شما هر کی رو بیاریش زیر خط فقر، خود به خود این مشکلش حل می‌شه!

چرخش سیب: در فرآیند کارکرد این سیستم عجیب و فوق‌پیشرفته، مثلا سازمان هواشناسی می‌گوید: فردا هوا آفتابی است. ولی ناگهان باد با سرعت می‌وزد، سیل جاری می‌شود و ستاد مدیریت بحران هم غافلگیر می‌گردد! یا براساس نظرسنجی‌های فلان جناح، به‌زودی کاندیدایشان با کلی رای، می‌شود نماینده مجلس، ولی ناگهان نماینده رقیب با رای خیلی بیشتری انتخاب می‌شود! دانشمندان زیادی از سراسر جهان تصمیم داشتند روی شناخت نحوه عملکرد این سیستم کار کنند ولی سیب زندگی‌شان این‌قدر چرخ خورد که هر کدام سر از یک گوشه دنیا درآوردند و دستشان بند کاری شد که حتی فکرش را هم نمی‌کردند!

هوا پس است: پس بودن هوا، از سیستم‌های بسیار سنتی ما ایرانیان است، به طوری‌که هر ایرانی در زندگی‌اش حداقل یک بار این سیستم را فعال کرده یا در اثر فعالیت این سیستم، زندگی‌اش دستخوش تغییرات زیادی شده. مثلا شما فرض کنید در یک بانک، کسی وجود دارد که کار وام‌های کلان مردم را درست می‌کند. با فعال شدن سیستم پس شدن هوا، این فرد جوری پاکیزه کار و زندگی می‌کند که عمرا دستگاه پاک‌کردن دست با هوای چینی‌ها، بتواند این طوری پرونده یکی را تمیز کند!

علی زراندوز - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها