دبیر انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی و آرایشی:

بیشترین کالای قاچاق در سالن‌های زیبایی

حمید مقیمی، دبیر انجمن واردکننـدگـ ان فرآورده‌هـای بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران ضمن تائید قاچاق گسترده در زمینه این لوازم به خبرنگار جام‌جم گفت: باید برای بررسی موضوع قاچاق ابتدا این محصولات را به چهار گروه مختلف تقسیم کنیم و پس از آن نسبت به حجم ورود کالای غیرقانونی در هر یک از بخش‌ها آمار ارائه دهیم، اما متاسفانه بیشترین میزان حجم قاچاق کالا مربوط به لوازم آرایشی است.
کد خبر: ۸۴۳۵۸۲
بیشترین کالای قاچاق در سالن‌های زیبایی

مقیمی در ادامه افزود: به طور کلی این صنف بر چهار بخش اصلی آرایشی، بهداشتی، شوینده‌ها و عطریات تقسیم‌بندی می‌شود و همان طور که اشاره شد بیشترین حجم قاچاق مربوط به محصولات آرایشی و پس از آن به عطریات مربوط می‌شود و دو بخش دیگر شاهد قاچاق کمتری هستند.

وی تصریح کرد: در حوزه شوینده‌ها چون تولیدات ایران تقریبا 90 درصد از نیاز جامعه را پوشش می‌دهد، بنابراین کمتر شاهد قاچاق هستیم؛ اما در بخش آرایشی با توجه به این که تقریبا 70 درصد نیاز جامعه وارداتی است چیزی حدود 40 درصد آمار قاچاق داریم و در بخش عطریات این عدد تقریبا به 20 درصد کاهش یافته و مابقی تولیدات ایرانی در بازار فروخته می‌شوند.

این مقام صنفی درباره معضل قاچاق نیز گفت: شاید بارها درباره معضل قاچاق مطالبی از سوی مقامات مطرح شده است، اما نباید فراموش کنیم قاچاق به دو بخش کالای قاچاق و کالای تقلبی مربوط می‌شود که بخش دوم در این صنف بیشترین خطر را برای جامعه درپی خواهد داشت. به عقیده وی، اکنون معضل ورود کالای قاچاق تقلبی بازار لوازم آرایشی و بهداشتی کشورمان را تهدید می‌کند و باید با استفاده از راهکارهای مناسبی مانع از آن شد.

مقیمی به موضوع جلوگیری از توزیع محصولات قاچاق نیز اشاره کرد و افزود: شاید ارگان‌های مختلفی نسبت به جلوگیری از توزیع این مواد فعال شده‌اند، اما چون امروز بیشترین حجم توزیع در سالن‌های آرایشی و فضای مجازی انجام می‌شود تقریبا کار بسیار سخت و کنترل حجم توزیع کالای قاچاق بی‌نتیجه شده است.

وی درباره فروش اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی نیز تصریح کرد: طی بخشنامه‌ای که سازمان غذا و دارو برای فروش اینترنتی محصولات آرایشی و بهداشتی داده است هر واردکننده یا فروشنده‌ای که قرار است این نوع فروش را داشته باشد باید از این سازمان، مجوزهای لازم را بگیرد در غیر این صورت مورد پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها