مردی که با جعل عنوان مامورامنیتی و به بهانه جابه‌جایی دانشجو بیش از 370 میلیون تومان کلاهبرداری کرده است، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۸۴۳۳۸۸
کلاهبرداری مامور قلابی به بهانه انتقال دانشجو

به گزارش جام‌جم، هفته گذشته مرد دندانسازی با حضور در شعبه 10 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران از مردی به اتهام جعل عنوان مامور امنیتی و کلاهبرداری کلان از وی شکایت کرد. شاکی در اظهاراتش گفت: چندی پیش برای ارتقای کارم تصمیم گرفتم در رشته دندانپزشکی ادامه‌تحصیل بدهم بنابراین در کنکور سراسری شرکت کردم و با رتبه 1000 در دانشگاه شهر دیگری پذیرفته شدم. خیلی تلاش کردم تا شرایط انتقالی خود را به تهران فراهم کنم که بی‌نتیجه ماند. در جریان رفت و آمد به سازمان سنجش با مردی آشنا شدم. او پس از گفت‌وگو با من و اطلاع از مشکلی که برایم پیش آمده بود، مدعی شد یک مامور امنیتی بوده و به دلیل ارتباطش با سازمان‌های مختلف بویژه امور دانشگاه‌ها، می‌تواند مقدمات انتقال مرا به تهران فراهم کند.

وی اضافه کرد: این مامور امنیتی کپی مدارکم را گرفت و پس از یک ماه در تماس با من اعلام کرد مشکلم بزودی حل می‌شود اما باید شش ماه منتظر بمانم و علاوه بر آن باید مبالغی به وی بپردازم. او در این مدت 250 میلیون تومان به بهانه‌های مختلف از من دریافت کرد و قرار شد هر چه سریع‌تر مقدمات انتقالم را به دانشگاه جدید فراهم کند. با گذشت این شش ماه دیگر خبری از او نشد و حتی تلفنش نیز خاموش بود. به اداره‌ای که می‌گفت کارمند آنجاست رفتم که معلوم شد او کارمند آنجا نبوده و عنوان مامور امنیتی را جعل و از من کلاهبرداری کرده است. تاکنون موفق به یافتن وی نشده‌ام و از او شکایت دارم. همزمان با تشکیل پرونده قضایی، به دستور بازپرس انصاری تحقیقات پلیس برای شناسایی و دستگیری متهم فراری ادامه داشت تا این‌که ماموران به سرنخ‌هایی مبنی بر این که متهم فراری دو مرد دیگر را به شیوه‌ای مشابه فریب داده و از آنها کلاهبرداری کرده، دست یافتند.

در این مرحله این دو نفر به پلیس آگاهی فراخوانده شدند و تحقیقات ازآنها انجام شد. یکی از مالباختگان در اظهاراتش گفت: مامور قلابی با دریافت صد میلیون تومان قرار بود مقدمات انتقال مرا به یکی ازدانشگاه‌های مهندسی در تهران فراهم کند که این کار نشد و او فقط با این ترفند مرا فریب داد و کلاهبرداری کرد. با افزایش شکایت‌ها، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد و جستجوی گسترده پلیس برای شناسایی و دستگیری این کلاهبردار فراری ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها