فرمانده انتظامی استان البرز از دستگیری فردی که با وجود مدرک سیکل، خود را دکتر روانشناس معرفی کرده و با دادن مشاوره و تدریس در مراکز علمی از شهروندان کلاهبرداری می کرد ، خبر داد.
کد خبر: ۸۴۶۱۶۶
روانشناس قلابی دستگیر شد

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار بخشعلی کامرانی صالح در گفتگو با پایگاه خبری پلیس، گفت : در پی تشکیل یک فقره پرونده شکایت در پلیس آگاهی شهرستان فردیس مبنی بر اغفال زنی از سوی یک دکتر روانشناس به نام «م» پیگیری موضوع در دستور کار ماموران این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: پس از تحقیقات اولیه مشخص شد که شاکی از طریق یکی از سایت های اینترنتی از فردی که خود را دکتر روانشناس معرفی کرده با واریز مبلغی وجه نقد به حساب وی خدمات مشاوره ای دریافت کرده در حالی که پس از چندین نوبت ارائه خدمات مشاوره شاکی پی به کلاهبردار بودن وی می برد، با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله اکیپی از مأموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات تکمیلی را در این خصوص آغاز کردند.

سردار کامرانی صالح افزود: طبق اظهارات شاکی با توجه به اینکه نامبرده با راه اندازی سایت شخصی در فضای مجازی اقدام به معرفی خود به عنوان دکتر روانشناس کرده است تحقیقات در خصوص شناسایی سایت مذکور آغاز شد و پس از چندین شبانه روز تحقیقات میدانی و اقدامات اطلاعاتی گسترده در نهایت سایت اینترنتی و محل زندگی متهم در شهرستان ملارد شناسایی شد.


این مقام انتظامی تصریح کرد: متهم در سایت مذکور با معرفی خود به نام دکتر روانشناس اقدام به تبلیغ در خصوص مشاوره روانشناسی در منزل، برگزاری جلسات و همایش های علمی و سخنرانی در ارگان ها و سازمان های مختلف، تدریس در دانشگاه ها و مراکز آموزشی می کرد.

وی افزود: پس از استعلام از کانون روانشناسی و دانشگاه علوم پزشکی و تایید تقلبی بودن مدرک دکتری نامبرده، ماموران پلیس آگاهی فردیس با دریافت نیابت قضائی به شهرستان ملارد اعزام و در مراجعه به منزل وی در بازرسی از آنجا تعدادی مدارک و اوراق تقلبی مانند کارت ویزیت تحت عنوان دکتر روانشناس، استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دارای بورد تخصصی از کشورهای اروپایی، چندین عدد لوح تقدیر از مقامات برجسته دولتی و علمی، سه جلد کتاب با موضوعات روانشناسی تالیف متهم، تعدادی مهر جعلی از کانون روانشناسی و مشاوره و سایر ارگان های دولتی کشف شد.

سردار کامرانی صالح گفت : متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان فردیس در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان اعتراف کرد و اذعان داشت که با داشتن مدرک سیکل به مدت هفت سال است که با برچسب مدرک دکتری روانشناسی از دانشگاههای معتبر اروپایی از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود:با توجه به احتمال کلاهبرداری این فرد از افراد متعدد، شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند می توانند جهت پیگیری شکایت خود به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان فردیس - خیابان دکتر اهری مراجعه کنند.

گفتنی است، متهم همراه با پرونده متشکله به دادسرا اعزام و با رای مراجع قضایی روانه زندان شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۲
حسینی
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
۰
۲
اسمش مصطفی ...است
كمالی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
۰
۲
نام خانوادگیش ... است و در تهران محله آهنگ و كرج و ملارد و فردیس و اراك و قزوین و ورامین روستای عمروآباد كه مردمانی ساده دارد فعالیت میكرد و حسابی از مردم ساده با مشاوره های آبكی و الكی پول میگرفت.

نیازمندی ها