آغاز حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش و دیگر گروه‌های مسلح در سوریه، با مخالفت شدید حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این گروه‌ها همراه شده است، به صورتی که برخی از آنها برای توجیه این مخالفت خود چاره‌ای نیافته‌اند به جز آنکه مدعی شوند پوتین در حال نابود کردن اهل سنت است!
کد خبر: ۸۴۲۶۱۸
وقتی پوتین دشمن سنی ها می‌شود !

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "منیب السائح" در مطلبی تحت عنوان "مراقب پوتین رافضی باشید" در سایت "شفقنا" نوشت:پس از آشکار شدن توطئه آمریکا در سوریه برای طولانی تر کردن بحران این کشور و ضربه زدن به مقاومت، از طریق تقویت تکفیری‌ها و ایجاد ائتلافی با همکاری ترکیه، عربستان، قطر و اسرائیل؛ اکنون ورود روسیه به این جنگ، ضربه‌ای به این محور و ائتلاف به شمار می آید. این امر از اظهارات سران کشورهای مذکور و ابراز نگرانی آنان پس از هدف قرار گرفتن مواضع داعش در سوریه کاملا مشخص است. اکنون دیگر کاملا مشخص شده است که این گروه‌ها طی چندین سال تحت حمایت ائتلاف آمریکا بوده‌اند، ائتلافی که به دروغ مدعی نبرد با تکفیری‌ها در سوریه است.

"ریاض الاسعد" از سرکردگان گروه موسوم به "ارتش آزاد سوریه" یکی از همین کسانی است که پس از مدتها از کما خارج شده و از حملات ارتش روسیه ابراز نگرانی کرده است. وی در اظهاراتی عجیب مدعی شده که هدف روسیه جنگ با داعش نیست، بلکه روسیه به دنبال نابودی اهل سنت است!

این اظهارات طایفه‌ای و فرقه گرایانه از سوی یکی از سرکردگان ارشد ارتش آزاد، بیانگر آن است که برخلاف ادعاهای غرب در سوریه چیزی تحت عنوان "گروه مخالف میانه رو" وجود ندارد، و اعضای ارتش آزاد همگی عناصری افراطی و تحت حمایت و پشتیبانی عربستان و قطر و ترکیه هستند.

آیا در دنیا هیچ انسان عاقلی پیدا می شود که ادعاهای ریاض الاسعد درخصوص "دشمنی پوتین با اهل سنت" را باور کند؟! اگر بخواهیم طبق نظریه ریاض الاسعد فکر کنیم، پس باید آمریکا و اسرائیل را که از چهار سال قبل وارد جنگ علیه سوریه شده اند، از حامیان اهل سنت بدانیم و طبق نظر او تکفیری‌ها و داعشی‌ها و القاعده هم سربازان اسلام هستند !

ظریف و کری نامزد جایزه نوبل

پایگاه اینترنتی «واشنگتن فری بیکن» نوشت: اندیشکده مطالعات صلح بین المللی استکهلم در سوئد پیشنهاد نامزدی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «جان کری» همتای آمریکایی وی را برای دریافت جایزه صلح نوبل سال 2016 داده است.

به گزارش ایرنا،پایگاه اینترنتی آمریکایی در خبری با اشاره به گمانه زنی ها در ماه های گذشته درباره انتخاب کری و ظریف برای دریافت جایزه امسال افزود: این نهاد در ژوییه (تیرماه) امسال پیشنهاد داد که این دو به عنوان برندگان جایزه صلح نوبل سال 2016 انتخاب شوند.

واشنگتن فری بیکن به نقل از «بیل کریستول» از مفسران محافظه کار و سردبیر هفته نامه «ویلی استاندارد» نوشت: به فرض این که دو نفر برنده شوند، نتایج اواسط اکتبر اعلام می شود و بعد کری استعفا خواهد داد و به صف دمکرات های رقابت کننده در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا خواهد پیوست.

تارنمای آمریکایی در ادامه خبر خود افزود: برخی دیگر از ناظران نیز همچون کریستول قویا احساس می کنند که کمیته نوبل جایزه امسال یا سال بعد را به کری و ظریف خواهد داد.

انتظار می رود کمیته پنج عضوی منتخب نوبل، برنده جایزه 8 میلیون کرونی (955 هزار دلاری) را روز جمعه 9 اکتبر (17 مهر) اعلام کند.

عذرخواهی «مشعل» از روسیه

منابع فلسطینی آگاه اعلام کردند که رئیس دفتر سیاسی حماس پیامی به وزیر خارجه روسیه فرستاده و از انتقادات یکی از اعضای این جنبش از حملات هوایی روسیه علیه مواضع داعش در سوریه عذرخواهی کرده است.

به گزارش فارس، منابع فلسطینی به وبگاه «الیوم السابع» گفتند مشعل در این پیام به لاوروف اعلام کرده اظهارات فرد مذکور (که نامش ذکر نشده) اظهاراتی شخصی است و نماینده موضع کلی حماس نیست.

بر اساس گزارش مذکور، حماس تا کنون هیچ موضع رسمی درباره حملات هوایی مسکو به سوریه نداشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها