حکام آل سعود در چند سال اخیر به دلیل سیاست‌های نامعقول، افراطی و غیراسلامی چون حمایت و کمک اقتصادی، سیاسی و نظامی به تروریسم رادیکال سلفی – عربی در کشورهای سوریه، عراق و افغانستان و خطای راهبردی حمله نظامی به کشور مسلمان یمن و کشتار مردم بیگناه (کودکان و زنان)، پرستیژ اسلامی خود را در بین امت اسلامی از دست داده و پرستیژ بین‌المللی عربستان به دلیل حمایت از تروریسم و قتل عام مردم مظلوم یمن دچار خدشه اساسی شده است و قدرت منطقه‌ای‌اش افول کرده است.
کد خبر: ۸۴۱۲۳۸
اولتیماتوم ایران اسلامی

نفوذ و تفوق سیاسی جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام، بخصوص سوریه، عراق، فلسطین و لبنان و حل دیپلماتیک مناقشه هسته‌ای با قدرت‌های بزرگ، نتیجه اقتدار و عقلانیت نظام و موجب افزایش قدرت ملی و نقش برتر و تعیین‌کننده ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای در مناسبات بین‌المللی است.

فاجعه منا، عمق پوسیدگی، فرسودگی و ناکارآمدی حکومت سعودی را بیش از پیش هویدا کرده و ضربه‌ای اساسی به وجهه اسلامی، انسانی و بین‌المللی این کشور وارد ساخت.

آشفتگی، بی‌تدبیری و اقدامات نابخردانه و غیرموجه ناشی از عصبانیت قبیله‌ای آنها زنگ قدرت روبه افول پدرخوانده‌های تروریسم سلفی ـ عربی را به صدا درآورده است.

بیانات سدید و صریح رهبر معظم انقلاب در نوشهر مرهمی بر دل‌های داغدیده و هشداری مقتدرانه به تازه به قدرت رسیدگان آل‌سعود و دستوری به دولت جمهوری اسلامی ایران است.

اگر دولت عربستان سعودی روند غیراسلامی و غیرانسانی فعلی درخصوص تضییع حقوق مادی و معنوی حجاج و جان‌باختگان را حداکثر تا سه روز دیگر اصلاح نکند، براساس سه اصل حکمت، عزت و مصلحت حاکم بر اصول سیاست خارجی و به منظور عکس‌العمل «سخت و خشن» دولت می‌بایست به دولت عربستان برای استیفای حقوق ملت و حفظ اقتدار نظام رسما «اولتیماتوم» بدهد و مستظهر به پشتیبانی مردم ایران باشد.

دکتر سید فرهاد سجادی - استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها