مجموعه‌ای که از شبکه نمایش پخش می‌شود

جمع «سوداگران» در شرکت تجاری

به گفته منتقدان هنری، صنعت تلویزیون کانادا رقابت سختی با همکاران خود در کشور همسایه آمریکا دارد. به همین خاطر، برنامه‌سازان تلویزیونی کانادا سخت تلاش می‌کنند تا مجموعه‌هایی با کیفیت بالاتر و بهتر تولید کنند تا از همتایان آمریکایی خود عقب نمانند. مجموعه «سوداگران» که این روزها از شبکه نمایش در حال پخش است، یکی از همین مجموعه‌هاست.
کد خبر: ۸۴۱۰۰۱
جمع «سوداگران» در شرکت تجاری

هم منتقدان و هم تماشاگران تلویزیونی، استقبال بالایی از این درام اجتماعی در زمان پخش آن کردند. اولین‌بار که این مجموعه سال 1996 روی آنتن رفت، منتقدان گفتند حال و هوای خاص آن صنعت و هنر مجموعه‌سازی را در کشور آمریکا چند قدم به جلو برده است. 5 فصل این مجموعه شامل 83 اپیزود می‌شود. پخش این درام اجتماعی در کانادا تا سال 2000 طول کشید و بیش از 20 کشور جهان همزمان با پخش آن در کانادا اقدام به خرید و نمایش آن در شبکه‌های تلویزیونی خود کردند. سونیا اسمیت، بروس گری و پاتریک مک کینا از هنرمندان سرشناس تلویزیون کانادا نقش‌های اصلی مجموعه را بازی کرده‌اند. هارت هانسون، برنامه‌ساز تلویزیونی که متولد کالیفرنیاست، به‌عنوان خالق مجموعه شناخته می‌شود. او تهیه‌کننده و یکی از فیلمنامه‌نویسان اصلی سوداگران به حساب می‌آید. یک تیم 15 نفره از فیلمنامه‌نویسان تلویزیونی کانادا با وی در کار نگارش فیلمنامه 83 اپیزود مجموعه همکاری کردند. 13 کارگردان تلویزیونی هم به عنوان کارگردان با این مجموعه همکاری داشتند.

رقابت سخت و نابرابر

سونیا اسمیت در داستان مجموعه در نقش کاراکتر سالی راس ظاهر می‌شود. او قبل از این پروفسور رشته اقتصاد بوده و تنها دختر سدریک راس یکی از شرکای اصلی یک شرکت بزرگ است. زمانی که سدریک راس مورد اتهام قرار گرفته و دستگیر می‌شود، سالی راس اداره و ریاست شرکت را به دست می‌گیرد. مسائل و مشکلاتی که سالی در شرکت، اجتماع و خانه با آنها روبه‌رو می‌شود، خط اصلی داستان مجموعه را به جلو می‌برد. منتقدان به این نکته اشاره می‌کنند که پخش سوداگران با درام پزشکی پربیننده ER (با بازی جورج کلونی) همراه شد. این مساله باعث شد بسیاری این طور اظهارنظر کنند که سوداگران در رقابت با ER شکست خورده و پخش آن متوقف شود، اما این مجموعه در این رقابت سخت و نابرابر موفق بیرون آمد و خودش تبدیل به یک اثر پربیننده و رقیب مجموعه جورج کلونی شد. میزان استقبال از سوداگران به قدری بالا بود که لقب یکی از موفق‌ترین و بهترین مجموعه تلویزیونی دوران خود را گرفت. این در حالی بود که این مجموعه یکی از کارهای گرانقیمت شبکه تلویزیونی گلوبال (شبکه تهیه‌کننده آن) هم به حساب می‌آمد. مسئولان شبکه در فصل دوم مجموعه به سراغ چند شریک تهیه‌کننده رفتند تا بتوانند هزینه‌های تولید آن را به صورت کامل فراهم کنند. کل صحنه‌های تمام اپیزودهای مجموعه در شهر تورنتو فیلمبرداری شده است.

چهره‌های سرشناس ورزشی

زمانی که سوداگران در اوج نمایش خود قرار داشت، چندین بار نامزد دریافت جوایزی از مراسم سالانه جوایز جمینی شد. این مراسم از سال 1986 توسط آکادمی تلویزیون و سینمای کانادا برگزار می‌شود و بهترین‌های سال تلویزیون کشور را انتخاب می‌کند. سوداگران در سال‌هایی که روی آنتن بود، 28 بار نامزد دریافت جایزه جمینی شد و 9 بار آن را به دست آورد. هارت هانسون یکی از چهار جایزه جمینی خود را برای این مجموعه دریافت کرد. یکی از جنبه‌های جالب سوداگران که شاید برای تماشاگران غیرکانادایی آن جذابیت لازم را نداشته باشد، حضور تعدادی از چهره‌های سرشناس ورزشی، ادبی، فرهنگی و اجتماعی کانادا در آن است. این افراد به عنوان بازیگر مهمان و در نقش‌های خود، حضوری کوتاه در اپیزودهای مختلف سوداگران داشتند.

منبع: تی‌وی گاید

مترجم: کیکاووس زیاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها