11 گروه موسیقی در «شب‌های موسیقی نواحی خوزستان» آثار محلی، سنتی و کلاسیک خود را اجرا می‌کنند.
کد خبر: ۸۳۷۵۱۴
«شب‌های موسیقی نواحی خوزستان» فرا می‌رسد

منطقه خوزستان، «شب‌های موسیقی نواحی خوزستان» با هدف همدلی و همجواری اقوام از دوم تا دهم مهرماه 1394 در اهواز برگزار می‌شود.

گروه‌های موسیقی در برنامه «شب‌های موسیقی نواحی خوزستان» کارهای خود را در تالار اجتماعات سازمان صنایع و معادن خوزستان واقع در شهرستان اهواز، بلوار پاسداران، روبه‌روی خیابان زیتون اجرا می‌کنند.

مدیر و تهیه‌کننده «شب‌های موسیقی نواحی خوزستان» گفت: خوزستان وی‍‍ژگی‌های منحصربه‌فردی در سطح جهان دارد و به‌واسطه وجود تنوع گویش در خوزستان، شاهد موسیقی‌های متنوع خاص اقوام ساکن در خوزستان هستیم.

سعید حسین‌پور در گفتگو با ایسنا ادامه داد: خوشحالم که استاندار خوزستان و بعضی از مدیران فرهنگی، دید بسیار خوبی به موسیقی دارند و شرایطی را فراهم کرده‌اند تا در آغاز هفته دفاع مقدس و نزدیک دو عید سعید قربان و غدیر، شب‌های موسیقی نواحی خوزستان برگزار شود.

وی گفت: برای برنامه «شب‌های موسیقی نواحی خوزستان» از گروه‌های مختلفی که فعالیت‌های قابل توجهی داشته‌اند، دعوت شده است. همه گروه‌ها را از شهرستان‌های خوزستان دعوت کردیم تا اجرایی با گویش خود داشته باشند.

در جشنواره «شب‌های موسیقی نواحی خوزستان» گروه‌های محلی آوا از دزفول، آریاگان از بهبهان، بندری خلیج فارس از ماهشهر، سنتی دلکش از اهواز، لری گلونی، شمس از شوشتر، عربی میسان، مهرآیین بختیاری، سنتی تنبک نوازان از اهواز و چکاوک بختیاری اجراهایی خواهند داشت. اجرای دونوازی سنتور و تنبک با حضور سیاوش آریامنش نیز از دیگر برنامه‌ها خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها