رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اوباما در پذیرش برجام مشکلات بسیاری در داخل آمریکا دارد . از سوی دیگر ایالات مختلف آمریکا در مورد تحریم ها مصوباتی دارند که بر اساس ان از مرکزیت امریکا پیروی نمی کنند و با این تفاسیر مشخص است که برجام نه به بار است و نه به دار.
کد خبر: ۸۳۷۱۵۸
انبارلویی : برجام نه به بار است و نه به دار

کاظم انبارلویی رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با افکارخبر با اشاره به اظهارات و موضع گیری های متفاوت در مورد برجام گفت: هنوز با توجه به بد عهدی آمریکا در مورد لغوتحریم و تعهداتشان تصویر درستی وجود ندارد .

وی افزود: چندی پیش در مجلس نمایندگان امریکا تصویب شد که اوباما حق ندارد تحریم ها را علیه ایران لغو و یا تعلیق کند و در حرکتی نمادین عنوان کردند که برجام را قبول ندارند تفکیک این موضوع بسیار قابل اعتنا است.

انبارلویی تصریح کرد: اوباما در پذیرش برجام مشکلات بسیاری در داخل آمریکا دارد . از سوی دیگر ایالات مختلف آمریکا در مورد تحریم ها مصوباتی دارند که بر اساس ان از مرکزیت امریکا پیروی نمی کنند و با این تفاسیر مشخص است که برجام نه به بار است و نه به دار.

وی افزود: در واشنگتن صحبت از حفظ چارچوب تحریم ها است و این نوع اظهار نظر های آمریکایی ها نشان می دهد دست اوردهای برجام بر باد رفته و دنیا دو سال گفت و گو در مورد برجام را بی نتیجه می بیند.
رئیس مرکز سیاسی حزب موتلفه اسلامی بیان داشت: در ایران نیز بررسی برجام در دست نمایندگان مجلس است و مجلس باید در مورد برجام اظهار نظر کند و تعدادی از نمایندگان از دولت خواسته اند که برجام را در قالب لایحه به مجلس بفرستد اما دولت اعتنایی نکرد و الان نمایندگان به شکل طرح در حال بررسی هستند و ثابت کردند مجلس در مورد برجام کنار نمی نشیند.

وی افزود: متاسفانه مجلس در تعطیلات به سر می برد و خوب بود مجلسی ها تعطیلات را رها می کردند و به این موضوع مهم که سرنوشت دیپلماسی خارجی است و حتی به مسائل سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نیز گره خورده و مرتبط است و نمایندگان به جای تعطیلات باید روی این موضوع متمرکز می شدند تا دغدغه مردم بر طرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها