هشت مرد جنایتکار سحرگاه دیروز در زندان رجایی شهر پای چوبه دار رفتند. حکم قصاص پنج قاتل با درخواست اولیای دم اجرا شد و سه قاتل با گرفتن مهلت به سلول‌های خود بازگشتند.
کد خبر: ۸۳۶۶۳۴
آخرین سحرگاه 5 قاتل در زندان

به گزارش جام‌جم، نخستین اعدامی که پای چوبه دار رفت محمد 41 ساله بود. او 23 مرداد سال 91 پسر جوانی را برای سرقت خودروی نیسان به قتل رسانده و جسدش را به آتش کشیده بود.

متهم در جلسه دادگاه با قبول اتهام قتل گفت: آن روز به بهانه انتقال بار ضایعات مقتول را به حوالی بومهن کشیدم. وقتی در مورد بار سوال کرد به او گفتم منتظر تماس هستم تا به کارخانه برویم. او را به بیابان‌های اطراف شهر بردم و با ضربات چاقو به قتل رساندم. بعد هم برای این‌که راز جنایت فاش نشود جسد پسر 24 ساله را آتش زدم و با سرقت خودرو از محل فرار کردم. در حال حرکت به سمت خانه بودم که ماموران در اتوبان بابایی به من مشکوک شدند و دستگیر شدم.

با اعترافات قاتل و تائید حکم اعدامش، صبح دیروز به دار مجازات آویخته شد.

درگیری به خاطر تصادف

دومین قاتل موتور سوار 37 ساله‌ای بود که راننده پژویی را بعد از تصادف به قتل رساند. قاتل که 14 تیر سال 87 مرتکب قتل شده بود در جلسه دادگاه با اعتراف به قتل راننده 33 ساله گفت: آن روز در محدوده سلطان آباد بخش گلستان در حال تردد بودم که با خودروی پژو تصادف کردم. بعد از آن سه مرد از خودرو پیاده شدند و به من فحاشی کردند. بعد با هم درگیر شدیم و من با چاقویی که همراهم بود ضربه‌ای به راننده زدم.

با اعترافات قاتل 37 ساله صبح دیروز حکم قصاص او در زندان رجایی شهر اجرا شد.

قتل به خاطر عکس خانوادگی

سومین اعدامی که دیروز به دار مجازات آویخته شد هشتم تیر سال 89 در یک نزاع دوست 24 ساله اش را به قتل رسانده بود. قاتل 20 ساله در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت: دو سال قبل از قتل گوشی تلفن همراهم را به دوستم رضا قرض دادم. داخل گوشی عکس خواهرم بود که بعد از مدتی متوجه شدم او عکس را برای خودش بلوتوث و آن را پخش کرده است. سر این موضوع با او دچار اختلاف شدم و روز حادثه مقتول را در محله مان در خیابان کمیل مجروح کردم که او چند روز بعد جانش را از دست داد. با اعترافات قاتل قضات دادگاه کیفری حکم قصاص او را صادر کردند که این حکم در دیوان عالی کشور تائید شد.

دوستی در زندان

سرنوشت تلخ چهارمین محکوم به مرگ از آشنایی دو سارق در زندان ورق خورد. حمید، مرد میانسال که دوستش را هفتم آبان سال 87 به قتل رسانده بود پس از دستگیری با قبول اتهام قتل در دادگاه محاکمه شد.

او در جلسه دادگاه گفت: در زندان با مقتول آشنا شدم و فهمیدم وضع مالی خوبی دارد. با او طرح دوستی ریختم و بعد از آزادی از زندان رفت و آمد ما شروع شد. وقتی به خانه او در غرب تهران رفتم متوجه شدم او پولدار است به همین خاطر نقشه قتلش را طراحی کردم. شب حادثه مقداری داروی خواب آور در دوغ حل کردم و به دوستم دادم. بعد از این‌که او بیهوش شد خفه‌اش کردم و جسدش را مثله کردم. با اعترافات مرد قاتل او با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که پس از تائید حکم در دیوان عالی کشور در زندان رجایی شهر به دار مجازات آویخته شد.

کشتن شریک با شلیک گلوله

آخرین اعدامی روز گذشته شریکش را هشتم اردیبهشت سال 90 با شلیک گلوله مقابل خانه اش در محله گیشا به قتل رسانده بود. قاتل میانسال پس از دستگیری با اعتراف به قتل گفت:من با جواد یک شرکت بزرگ داشتیم که سر مسائل مالی به اختلاف خوردیم. او سهم من را از شرکت نمی‌داد که من به همین خاطر از او کینه به دل گرفتم. روز حادثه به شرکت رفتم و دست و پای کارمندان را با تهدید اسلحه بستم و منتظر آقای مدیر شدم. چند ساعتی که گذشت متوجه شدم او به شرکت نمی‌آید به همین خاطر به خانه اش در غرب تهران رفتم و منتظر شدم از خانه خارج شود. وقتی بیرون آمد با شلیک اسلحه او را به قتل رساندم. با اعترافات قاتل 45 ساله اواز سوی قضات شعبه 74 دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد که با تائید قصاص، صبح دیروز این حکم در زندان اجرا شد.

مهلت به 3 اعدامی

روز گذشته سه قاتل دیگر که در پرونده‌های جداگانه مرتکب جنایت شده بودند پای چوبه دار توانستند از اولیای دم رضایت بگیرند.

نخستین قاتلی که توانست رضایت بگیرد پسر جوانی بود که در آبان سال 91 در شهر چهار دانگه در نزاع دسته جمعی مرد جوانی را به قتل رسانده بود.

میلاد در جلسه دادگاه در مورد روز قتل گفت: در خانه مشغول استراحت بودم که متوجه درگیری در خیابان شدم. وقتی بیرون رفتم متوجه شدم پدرم در حال نزاع است من هم در دفاع از او مقتول را با چاقو زدم.

مهلت به قاتل خواستگار

دومین قاتل که توانست از اولیای دم مهلت بگیرد خواستگار خواهرش را به قتل رسانده است. پسر جوان در جلسه دادگاه در دفاع از خود گفت:تیرماه سال 87 متوجه شدم خواستگار خواهرم برای خانواده ام ایجاد مزاحمت می‌کند. او وقتی به خواستگاری آمد و جواب منفی شنید مزاحمت هایش را شروع کرد. روز حادثه برای صحبت با او قرار گذاشتم که مقتول با قمه به من حمله کرد، من هم در دفاع از خود چاقویی را در قلبش فرو کردم که جانش را از دست داد.

قتل به خاطر اختلاف ملکی

آخرین قاتلی که موفق شد مهلت بگیرد مرد 45 ساله‌ای است که پانزدهم فروردین سال 88 شریک 59 ساله اش را در پیشوای ورامین به قتل رسانده است.

متهم در دفاع از خود مدعی شد با مقتول در کار ساختمان سازی بودیم که دچار اختلافات ملکی شدیم.او قبل از این به همسرم فحاشی کرده بود. برای صحبت سر ساختمان رفتم که فرزندان مقتول با بیل و قمه به سمتم حمله کردند و میان ما نزاع شروع شد. ابتدا فرزند او را با قمه زدم و بعد هم شریکم را با ضربات چاقو به قتل رساندم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۶
۰
۰
عجب وحشی هایی مهلت گرفتن خدا بخیر كنه....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها