پنج مرد جنایتکار سحرگاه دیروز با تائید حکم مجازاتشان در محوطه زندان رجایی‌ شهر به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۷۸۸۵۳۹
5 مرد جنایتکار به دار مجازات آویخته شدند

به گزارش جام‌جم، سحرگاه دیروز پنج مرد اعدامی برای اجرای حکم پای چوبه دار برده شدند چرا که تلاش مسئولان زندان و دادسرا برای کسب رضایت اولیای دم تا آخرین لحظه بی‌نتیجه ماند و حکم قصاص اجرا شد.

نخستین اعدامی مرد 38 ساله به نام مرتضی بود که 16 اسفند 91، با انگیزه سرقت، منصور شهرکی خلبان ایران ایر و همسرش سارا را در غرب تهران به قتل رساند.

او پس از دستگیری اعتراف کرد به بهانه خرید خودروی منصور، وارد خانه آنها در منطقه پونک شده و این جنایت را رقم زده بود.

قاتل در جریان دادگاه گفت: می دانستم اگر این زوج زنده بمانند مشخصات مرا به پلیس می دهند به همین خاطر دست و پای آنها را بستم و با ضربه های چاقو مرتکب جنایت شدم. بعد از قتل با سرقت از خانه شان از محل فرار کردم. حالا هم از کار خود پشیمانم و به خاطر سرقت مرتکب قتل شده و زندگی ام را از دست دادم.

دومین اعدامی به نام «نعیم» 26 ساله تبعه افغانستان، به اتهام قتل همسرش به قصاص محکوم شده بود. «نعیم» اردیبهشت سال 90 همسر 22 ساله خود را در ورامین به قتل رسانده بود.

او در جریان محاکمه‌اش در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران گفت: روز حادثه همسرم قهر کرد و به خانه پدرش رفت. هرکاری کردم راضی به برگشت نشد، به همین دلیل با چاقو او را کشتم.

سومین قاتلی که حکم قصاص او اجرا شد، پسر جوانی به نام «شهروز» بود که اسفند سال 89، صاحب یک غذاخوری را در حکیمیه تهران به قتل رساند.

متهم پس از دستگیری گفت: من به عنوان پیک در غذاخوری مشغول کار بودم که پس از درگیری با صاحب آنجا، او را با ضربه‌های چاقو کشتم. «شهروز» پس از محاکمه به قصاص محکوم شد و سحرگاه دیروز حکم قصاصش از سوی اولیای دم اجرا شد.

اعدامی بعدی به نام بهرام، شهریور سال 87 در جریان درگیری در یک چلوکبابی در اسلامشهر سه نفر را مجروح کرد که یکی از آنها بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد. بهرام بعد از دستگیری گفت: من از یکی از کارگران رستوران طلب داشتم و بر سر همین طلب با او درگیر شدم. دو کارگر دیگر به هواخواهی از او پرداختند که هر سه را با چاقو زدم.

آخرین اعدامی به نام صفدر سال 90 در جریان سرقت خودرو، راننده‌ای را به قتل رساند. صفدر پس از کشاندن راننده به محلی خلوت او را با ضربه‌های چوب به قتل رساند و خودرویش را سرقت کرد.قاتل با ردیابی خودروی مقتول شناسایی و دستگیر شد.

او با قبول اتهامش گفت: انگیزه ام سرقت خودروی مقتول بود. ابتدا می خواستم با طناب خفه اش کنم که مقاومت کرد و مجبور شدم با چوب ضرباتی را به سرش وارد کنم.

پنج مرد اعدامی پس از محاکمه در دادگاه کیفری استان تهران به قصاص محکوم شده بودند و حکم مجازاتشان در دیوان عالی کشور تائید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هم وطن
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
از تمام مسئولین این پرونده متشكرم كه وجود همچین آدمهای... رو از كشورمون پاك كردن...
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها