اشتباه "سعد الدین حریری" نخست وزیر سابق لبنان در تسلیت به "ملک سلمان" به دلیل حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام، سیلی از نظرات تمسخرآمیز را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت.
کد خبر: ۸۳۵۹۰۱
گاف جنجالی حریری در پیام تسلیت به شاه عربستان!

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سعدالدین حریری در توییتر تصویری از تلگراف تسلیت خود به ملک سلمان را منتشر کرد که در آن به جای "حرم مکی" به اشتباه نوشته شده بود: "حرم ملکی" (حرم پادشاهی) و همین یک اشتباه به ظاهر ساده برای شعله ور شدن "توییتر" کافی بود.

فعالان شبکه اجتماعی توییتر این نوشته حریری را دستمایه نظرات طنز آمیز خود قرار دادند و البته پاسخ جواد نصرالله فرزند دبیر کل حزب الله لبنان در این میان قابل توجه بود.

وی که از فعالان تاثیر گذار در فضای اجتماعی است، در واکنش به متن سعد حریری نوشت: ما در حرم مکی حج گزارده ایم یا حرم ملکی؟... و در ادامه چنین آورده: "اوه.. ببخشید! هرکسی در حرم پروردگار خود حج می گزارد"!

احتمال رد صلاحیت اصلاح طلبان شایعه است

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با تأکید بر لزوم رعایت انصاف در عملکرد شورای نگهبان، اظهار کرد: ان شاءالله در جریان انتخابات پیش رو تعداد زیادی از اصلاح طلبان تأیید صلاحیت و تعداد بسیاری انتخاب خواهند شد.

محمدعلی نجفی در گفت وگو با ایسنا، در مورد شایعه احتمال رد صلاحیت گسترده اصلاح طلبان توسط شورای نگهبان، با تأکید بر اینکه طرح این مسائل در حد شایعات است، اظهار کرد: نباید با قبول شایعات در فضای سیاسی کشور به آنها دامن بزنیم و فضای سیاسی کشور را ملتهب کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم شورای نگهبان طبق قانون و به شکل منصفانه ای صلاحیت ها را مورد بررسی قرار بدهد و در این صورت ان شاءالله صلاحیت تعداد زیادی از اصلاح طلبان تأیید می شود و تعداد بسیاری از آنها انتخاب خواهند شد.

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به تلاش برخی از شخصیت های اصلاح طلب برای گفت وگو با شورای نگهبان به جهت رفع ابهامات موجود درباره اصلاح طلبان با تأکید بر اینکه اینگونه اقدامات بسیار صحیح و شایسته است، گفت: نه تنها شخصیت هایی که تاکنون وارد مذاکره با شورای نگهبان شده اند، بلکه سایر شخصیت های اصلاح طلب به ویژه آنهایی که محبوبیت زیادی در بین مردم و اقشار مختلف جامعه دارند، باید گفت وگو و تعامل با شورای نگهبان را آغاز کنند تا ان شاءالله به شکل منصفانه ای صلاحیت ها مورد بررسی قرار بگیرد و حقی از فردی ضایع نشود.

با ابوبکرالبغدادی بیعت نکنید مجازات می شوید

داعش به مردم شهر سرت لیبی تا اوایل ماه اکتبر 2015 مهلت داد که توبه کرده و با این گروه بیعت کنند در غیر این صورت در دادگاه خاص داعش موسوم به دادگاه شرعی محاکمه خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شهر سرت در شمال لیبی از چند ماه پیش تاکنون در تصرف گروه تروریستی داعش است.

حسن الکرامی سرکرده داعش در شهر سرت روز دوشنبه از طریق رادیوی محلی مکمداش اعلام کرد: مردم شهر سرت تا روز اول اکتبر آینده باید از کارهای سابق خود توبه کنند و به سوی خداوند بازگردند.

الکرامی گفت: هر کسی که در دستگاه های امنیتی و سیاسی نظام معمر قذافی، دیکتاتور سرنگون شده لیبی، فعالیت کرده بود یا در ارتش، پلیس و گردان های انقلابیون خدمت کرده است، باید توبه کند.

الکرامی افزود: هر کسی که در دستگاه قضایی طاغوتی یا بانک های غیراسلامی هم خدمت کرده یا از این بانک ها وام دریافت کرده است، باید توبه کند.

الکرامی با درخواست از مردم برای بیعت کردن با ابوبکر البغدادی سرکرده داعش افزود: هر کسی که از پیوستن با داعش و بیعت کردن با ابوبکر البغدادی امتناع کند، مجازات خواهد شد.

واکنش آمریکا به حمایت روسیه از بشار اسد

سخنگوی کاخ سفید ضمن تأکید بر اینکه منافع روسیه در سوریه در تضاد با منافع کشورهای دیگر نیست تأکید کرد که به اعتقاد واشنگتن، حمایت‌های بیش از اندازه مسکو از دمشق «مخرب و غیرسازنده» است.

به گزارش فارس، «جاش ارنست» روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که منافع روسیه در سوریه با منافع کشورهای دیگر در تضاد نیست زیرا مسکو نیز همچون کشورهای دیگر نگرانی‌های مشترکی در خصوص گروههای تکفیری دارد.

بنا به گزارش پایگاه «اسپوتنیک»، ارنست تصریح کرد: «واضح است که منافع روسیه در سوریه در تضاد کامل با منافع دیگر نقاط جهان نیست. روسیه به طور قطع نگرانی‌های مربوط به خود را درباره افزایش ناآرامی در یک منطقه‌‌ای از جهان که از قبل نیز خطرناک بود، دارد؛ به ویژه آنکه سوریه بعنوان یک کشور وابسته عمل می‌کند و روسیه سرمایه‌گذاری‌های چشمگیری در آن دارد.»

وی نتیجه‌گیری کرد: «بنابراین به همین دلیل است که ما در مذاکرات خود، روس‌ها را ترغیب می‌کنیم تا چگونگی سازماندهی سازنده تلاش‌هایشان با ائتلاف بیش از 60 کشوری به منظور تضعیف و در نهایت نابودی داعش را مورد بررسی قرار دهند».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها