پسر حاکم دبی سکته نکرد کشته شد

احمدی نژاد احساس تکلیف کند، می آید

وصیت آیت الله خزعلی درباره سنگ قبرش

آل سعود درحال نابود کردن هویت مکه است

فاجعه سقوط چرثقیل در حرم مکی بار دیگر پرونده اقدامات سریالی آل سعود برای ویران کردن هویت تاریخی و اسلامی شهر مکه مکرمه را گشود.
کد خبر: ۸۳۶۳۳۲
آل سعود درحال نابود کردن هویت مکه است

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سایت خبری "نبأ" عربستان در گزارشی نوشت: حادثه سقوط جرثقیل سوای از علل و نتایج آن، بار دیگر پرونده سریال ویران کردن هویت مکه مکرمه را گشود.

حادثه سقوط جرثقیل غول پیکر در حرم مکی باب سوالاتی را درباره طرح های در حال اجرا در این مکان مقدس باز کرد. روزنامه فرانسوی لوبوان اشاره کرد که علما و جمعیت های سیاسی درباره فایده کثرت طرح های مجلل و بزرگ در شهر مکه مکرمه سوال می کنند و می گویند این طرح ها هویت دینی این شهر مقدس را تهدید می کند.

این روزنامه نوشت: حادثه فاجعه آمیز سقوط جرثقیل در شهر مکه مکرمه که به جان باختن بیش از یکصد نفر از حجاج منجر شد، موضع منتقدان سبک معماری وارداتی به شهر مکه را یادآور می شود که این شهر را شبیه به شهر لاس وگاس آمریکا کرده است.

ضیاء الدین ساردر پژوهشگر انگلیسی که مطالعاتی را به مدت 40 سال درباره حج در دانشگاه جده انجام داده است، معتقد است که آل سعود شهر مکه را در طول 50 سال گذشته ویران و آن را تبدیل به چیزی شبیه به دیزنی لند کرده است.

وی گفت: نظام حاکم در عربستان به طور تدریجی همه آثار گذشته را در مکه مکرمه محو کرده است به گونه ای که خانه حضرت خدیجه ناپید شده و در محل آن سرویسهای بهداشتی احداث کرده اند و همچنین خانه های صحابه حضرت رسول نیز ناپدید شده است.

این روزنامه تاکید کرد که آنچه پاکسازی معماری توصیف شد، با موافقت علمای دینی در عربستان صورت گرفت که وابسته به مذهب وهابی حاکم هستند. این روزنامه اشاره کرد که علت این امر هم به اعتقاد علمای دینی وهابی باز می گردد که معتقدند این اماکن مردم را از عبادت و توحید باز می دارد.

وصیت آیت الله خزعلی درباره سنگ قبرش

آیت‌‌الله خزعلی توصیه کرده بود روی سنگ مزارش نوشته شود: «ابوالقاسم خزعلی دوستدار آیت‌الله خمینی(ره)».

به گزارش فارس، آیت‌‌الله ابوالقاسم خزعلی عضو مجلس خبرگان پس از یک دوره طولانی بیماری و به دلیل کهولت سن صبح امروز چهارشنبه دعوت حق را لبیک گفت.

آیت‌‌الله خزعلی توصیه کرده بود روی سنگ مزارش نوشته شود: «ابوالقاسم خزعلی دوستدار آیت‌الله خمینی(ره)».

بیعت برادر و فرزند ملا عمر با رهبرجدید طالبان

منابع نزدیک به طالبان افغان اعلام کردند که «ملا عبدالمنان» برادر و «ملا یعقوب» پسر ملا عمر رهبر سابق طالبان افغان، با «ملا اختر منصور» رهبر جدید این گروه بیعت کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، منابع نزدیک به طالبان افغان اعلام کردند که «ملا عبدالمنان» برادر و «ملا یعقوب» پسر ملا عمر رهبر سابق طالبان افغان، در نشستی با «ملا اختر منصور» رهبر جدید این گروه، ضمن حمایت با وی بیعت کردند.

چندی قبل، روزنامه پاکستانی «اکپرس تریبون» به نقل از صوت ملا یعقوب گزارش داده بود که دشمنان با انتشار و گسترش شایعات در مورد مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان افغان، به دنبال ایجاد اختلاف میان رهبران ارشد گروه طالبان هستند.

فرزند رهبر سابق طالبان افغان خطاب به اعضای این گروه اطمینان داده بود که پدرش کشته نشده بلکه به مرگ طبیعی مرده است.

بازگشت خالد بحاح و چند وزیر به عدن

پایگاه خبری اخبار الیمن الآن اعلام کرد خالد بحاح معاون رییس جمهوری مستعفی و نخست وزیر یمن امروز صبح همراه با چند وزیر کابینه خود وارد عدن شد.

به گزارش ایرنا ، اخبرا الیمن افزود : وی قصد دارد در جنوب یمن کارهای خود را ادامه دهد .

از سوی دیگر منابع محلی یمنی گفتند :بحاح همراه با هفت وزیر کابینه خود همراه با چند مقام دیگر از ریاض به عدن بازگشتند تا پس از پنج ماه اقامت در عربستان ، فعالیت های خود را از داخل یمن ادامه دهند .

این پایگاه خبری خاطر نشان کرد که این هیئت شامل عبده محمد الحذیفی وزیر کشور ، لطفی باشریف وزیر ارتباطات ، محمد المیتمی وزیر برنامه ریزی و همکاری های بین المللی ، علوی بافقیه وزیر مهاجران، سمیرة باعبید وزیر امور اجتماعی و چند مقام دیگر است .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رهائی شهرضائی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۵
۰
۰
*درحادثه خونین جمعه مسجد الحرام وكشته
وزخمی شدن حجاج وبی كفایتی آل سعود*
ای مدعیان و خادمین حرمین
كفار و یهود و احد و بدر و حنین
روشن شده بر تمام حجاج جهان
نا خدمتی سعود در عصر و زمان
حجاج شده كشته و مجروح ببین
اندر حرم امن خدا روی زمین
این دود خیانت است كز آل سعود
رفته است به بحرین و یمن همچو یهود
در غزه فلسطین وبه افغانستان
سوریه عراق و مصر و هم پاكستان
از داعشی و یهودی و وهّابی
گردیده زمین به رنگ خون عنّابی
از آه زنان و كودكان یمنی است
وز ناله ی مردمان خونین كفنی است
گردیده ز بی كفایتی آل سعود
در نزد خلایق جهان نا مسعود
تا آل سعود خادمین حرمند
حجاج حرم كشته و خونین كفنند
باشد كه ز شیعیان براید آهی
با ناله ی مسلمین كند همراهی
از روی زمین به بام كیوان برسد
بر سودِ رهائیِ ضعیفان برسد
هم حجت حق مهدی موعود(عج)رسد
دستور ظهور و امر معبود رسد
(اثرطبع استادحاج علی محمد رهائی شهرضائی)

نیازمندی ها