با پخش برنامه‌های جدید

شبکه کودک با مهر می‌آید

مدیر شبکه کودک و نوجوان از ارتقای پخش کانال خردسال پویا و پخش آزمایشی کانال کودک هم‌زمان با آغاز فصل پاییز خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۱۰۳
فصلی نو برای مخاطبان کودک رسانه ملی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، محمد سرشار در نشستی با اصحاب رسانه با تشریح ضرورت‌های برنامه‌سازی برای مخاطبان کوچک‌سال و پژوهش‌های این شبکه از آغاز راه‌اندازی تاکنون، از راهبردهای این شبکه برای تولید و پخش برنامه در فصل پاییز سخن گفت.

سرشار با بیان اینکه اکنون جمعیت زیر 18 سال کشور حدود 18 میلیون نفراست و در سال 1404 به 28 میلیون می‌رسد، گفت: علاوه بر این جمعیت معتنابهی از گویشوران فارسی در حوزه تمدن ایران هستند که از طریق پخش ماهواره‌ای، یا پخش اینترنتی بیننده تلویزیون ایران هستند و برنامه های کودک را پی می گیرند.

وی با تأکید بر اینکه حرکت انقلاب اسلامی به سمت تمدن‌سازی نوین اسلامی، ضرورت سرمایه‎گذاری در آینده انقلاب را بیشتر کرده است، افزود: مطمئن‌ترین راه برای جبران عقب افتادگی و انحراف‌های چند قرن گذشته سرمایه گذاری در آماده سازی فرزندانمان برای برعهده گرفتن این مسئولیت خطیر تاریخی است.

مدیر شبکه کودک و نوجوان با بیان پژوهش‌های این شبکه که در قالب ترجمه منابع، مطالعات تطبیقی، مصاحبه‌های عمیق در این شبکه به انجام رسیده است، گفت: پژوهش‌ درباره حدود 140 شبکه تلویزیونی کودک در جهان در زمینه مخاطب، جدول پخش، قالب‌های برنامه‌سازی و محتوا، تصویر روشنی از تجربه جهانی برای ما در این زمینه ایجاد کرد.

وی پایش محیطی تجربه سه ساله کانال پویا و شناسایی قوت‌ها و ضعف‌های آن را یکی دیگر از پژوه‍ش‌های کلیدی برای راه‌اندازی این شبکه برشمرد و از کاربردی سازی مطالعات در زمینه‌ نظریه‌های تربیتی که به تدوین «منظومه صیرورت کودک تراز» منجر می شود و ضامن رویکرد تربیت محور شبکه است، خبر داد.

سرشار از رویکرد برنامه‌های فصل پاییز این شبکه و ارائه آن‌ها در دو محور سخن گفت و اعلام کرد: در این فصل، کانال تلویزیونی پویا ارتقا می‌یابد و پخش آزمایشی کانال تلویزیونی کودک آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای مهر امسال پخش برنامه‌های شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان برای مخاطب خردسال آغاز می‌شود، گفت: کانال خردسال شبکه کودک و نوجوان با نام‌نمای «پویا» فعالیت می‌کند و با افزایش برنامه‌های جدید از 5درصد به 20 درصد و افزایش پخش برنامه‌های ایرانی از 20 درصد به 50 درصد از ساعت 8 تا 14 برای مخاطب خردسال روی آنتن می‌رود.

سرشار نظارت دقیق تربیتی بر محتوای برنامه‌ها و متناسب سازی آن‌ها با الگوی رشد در این دوره سنی را از ویژگی‌های این کانال برشمرد.

مدیر شبکه کودک و نوجوان همچنین آغاز پخش آزمایشی کانال کودک را از آغاز فصل پاییز اعلام کرد و گفت: هم‎زمان با آغاز سال تحصیلی جدید پخش آزمایشی این کانال با سهم 20 درصد برنامه جدید و 50 در صد برنامه ایرانی از ساعت 14 تا 22 شروع می‌شود.

وی از رونمایی نام نمای این شبکه در پایان فصل پاییز خبر داد.

سرشار نظارت دقیق تربیتی بر محتوای برنامه‌ها و متناسب سازی آن‌ها با الگوی رشد مخاطبان را از رویکردهای این شبکه برشمرد و اعلام کرد: شبکه تلویزیونی کودک و نوجوان مهم‌ترین دستیار رسانه‌ای خانواده‌ها در تربیت آینده‌سازان تمدن نوین اسلامی است و با ایجاد فرصت شکوفایی استعدادهای فرزندان خانواده‌ها می‌کوشد دستیار معتمد و خبره‌ای در این عرصه باشد.

سرشار سپس به سوالات خبرنگاران در زمینه عملکرد این شبکه از آغاز فعالیت تاکنون پاسخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها